۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸

افزایش ۴۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری در بندر بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری در بندر بوشهر با افزایش ۴۷.۵ درصدی به ۱۰ هزار و ۱۹۵ TEU کانتینر رسید.
کد خبر: ۹۹۱۵۷

افزایش ۴۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری در بندر بوشهر

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب با بیان اینکه در دو ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بندر بوشهر ۷۴.۵ درصد افزایش یافت اظهار داشت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در دو ماه امسال در بندر بوشهر به ۶۶۳ هزار و ۴۴۱ تُن رسید.

وی از افزایش تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر خبر داد و ادامه داد: در مدت یاد شده تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر بوشهر نیز با افزایش ۴۷.۵ درصدی به ۱۰ هزار و ۱۹۵ (TEU) کانتینر رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه ترخیص کالای رسوبی بنادر بوشهر رتبه نخست کشور دارد گفت:  از مجموع کالا‌های رسوبی سنواتی ۹۷ درصد آن با تعامل سازنده دستگاه‌های قضایی ترخیص شده است.

وی گفت: در راستای کاهش کالا‌های رسوبی با اعمال بسته تشویقی برای تجار و بازرگانان در صورت ترخیص کالا‌ها ظرف ۱۰ روز هزینه‌ای بابت انبارداری دریافت نخواهد شد.

شکیبی نسب اضافه کرد: در بخش ترانزیت نیز در پنج سال منتهی به اواخر سال گذشته عملکرد بندر بوشهر تنها ۳۲ هزار تُن بوده است که این میزان از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون با افزایش حدود ۱۷ برابری به ۵۰۰ هزار تُن رسیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار