۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳

صید ماهی ساردین در بوشهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است

فرمانده یگان حفاظت منابع شیلات استان بوشهر با بیان اینکه اوج زمان تخم ریزی ساردین ماهیان در فصل بهار و به خصوص ماه‌های اردیبهشت و خرداد است گفت: صید ماهی ساردین در استان بوشهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
کد خبر: ۹۹۱۲۱

صید ماهی ساردین در بوشهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است



سرهنگ غلامی در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر برخورد با شناور‌های صیادی غیرمجاز را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: ساردین ماهیان از آبزیان مهم تجاری سطح‌زی ریز، در آب‌های ساحلی خلیج فارس و به خصوص بندر کنگان به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه این ماهیان در اکوسیستم خلیج فارس و دریای عمان دارای اهمیت ویژه اکولوژی هستند خاطرنشان کرد: عوامل یگان حفاظت منابع شیلات استان یک فروند قایق بدون مجوز صید را به دلیل استفاده از روش صید محاصره‌ای در فصل ممنوعه و همچنین بدون مجوز از شیلات توقیف کردند.

غلامی اضافه کرد: یگان حفاظت منابع شیلات در راستای تحقق هدف ذاتی خود که مبارزه با صید غیر مجاز می‌باشد در دو مایلی منطقه پرک کنگان یک فروند قایق را که در حال صید ماهی ساردین به روش محاصره‌ای بود را مشاهده کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع شیلات استان بوشهر تصریح کرد: عوامل یگان با رعایت همه موازین شرعی و قانونی به شناور نزدیک و شناور مورد بازدید نظارتی قرار گرفت که مشخص شد شناور فاقد مجوز صیادی است.

وی ادامه داد: شناور متخلف با همراهی مأمورین یگان و مرزبانی استان جهت سیر سایر مراحل قضائی به اسکله صیادی دیر گسیل شد و پرونده تخلفات برای شناور تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد.

سرهنگ غلامی افزود: صید ماهی ساردین از اول اردیبهشت تا اطلاع ثانوی ممنوع است و عوامل این یگان در صورت مشاهده به شدت برخورد خواهند کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار