۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷

خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر متلاطم شد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزایش سرعت وزش باد تا ۵۵ کیلومتر در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با افزایش سرعت وزش باد خلیج‌فارس و نوار ساحلی استان بوشهر متلاطم و مواج شد.
کد خبر: ۹۸۹۸۵

خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر متلاطم شد

 

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر به صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در سواحل استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: با وزش باد نسبتاً شدید و گاهی بسیار شدید در نوار ساحلی و خلیج‌فارس تا ۲۷ اردیبهشت هشدار دریایی سطح نارنجی صادر شده است.

وی با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید جنوب شرقی با سرعت بیش از ۵۵ کیلومتر در ساعت در استان بوشهر گفت: افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا خلیج فارس تا ۲.۵ متر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج دریا در نوار ساحلی استان بوشهر را  ۹۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در برخی ساعات تا ۲۵۰ سانتیمتر اعلام و بیان کرد: از فردا دوشنبه با شدت گرفتن وزش باد‌های جنوبی، خلیج فارس تا پایان هفته در برخی ساعات مواج خواهد بود.

شکوهی‌پور از اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و افزود: خطر غرق شدن شناور‌ها به ویژه قایق‌ها و شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق شدن شناگران در این شرایط جوی وجود دارد.

وی با تأکید بر خودداری از تردد‌های دریایی از جمله قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر گفت: از شنا در نوار ساحلی استان بوشهر پرهیز شود، چون احتمال غرق شدن وجود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار