روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷

صدور هشدار دریایی سطح زرد در سواحل بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزایش سرعت وزش باد تا ۴۰ کیلومتر بر روی خلیج‌فارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: با افزایش سرعت وزش باد تا ۴۰ کیلومتر در ساعت، ارتفاع موج در خلیج فارس تا ۲ متر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۸۷۸۸

صدور هشدار دریایی سطح زرد در سواحل بوشهر

 

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر به صدور هشدار دریایی سطح زرد در سواحل استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: از یکشنبه ۲ اردیبهشت به مدت ۴ روز هشدار دریایی سطح زرد در سواحل استان بوشهر صادر شده است.

وی با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی و شمال غربی با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت در استان بوشهر گفت: افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا خلیج فارس تا ۲ متر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس را از جمله مخاطرات این هشدار هواشناسی دانست و افزود: خطر غرق شدن شناور‌ها بویژه قایق‌ها و شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق شدن شناگران در این شرایط جوی وجود دارد.

شکوهی‌پور با تأکید بر خودداری از تردد‌های دریایی از جمله قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فرا ساحل استان بوشهر گفت: از شنا در نوار ساحلی استان بوشهر پرهیز شود، چون احتمال غرق شدن وجود دارد.

وی ایجاد تمهیدات لازم برای جلوگیری از حوادث احتمالی را مورد تأکید قرار داد و گفت: اکنون جهت وزش باد در استان بوشهر متغیر، با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا در سواحل استان امروز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار