روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱

۱۱ درصد ماهیان گرمابی کشور در خرمشهر تولید می‌شود

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: ۱۱ درصد ماهیان گرمابی کشور در شهر بندری خرمشهر تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.
کد خبر: ۹۸۴۷۸

۱۱ درصد ماهیان گرمابی کشور در خرمشهر تولید می‌شود

دکتر مرتضی سوری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: پنج هزار هکتار از اراضی خرمشهر به تولید ماهیان گرمابی اختصاص دارد و سالانه حدود ۱۰ هزار تُن انواع ماهیان گرمابی تولید و بخشی مهمی از آن به عراق صادر می‌شود.
وی گفت: با تکمیل برق‌رسانی و بهره وری از مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان خرمشهر، تولید ماهیان گرمابی افزایش خواهد یافت.
مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه بخش مهمی از آب مورد نیاز خرمشهر برای آبزی پروری از رودخانه کارون تامین می‌شود افزود: خرمشهر ظرفیت و پتانسیل زیادی برای صنعت آبزی پروری دارد.
سوری با اشاره به اینکه خرمشهر قطب نخست آبزی پروری در خوزستان است افزود: خوزستان از رتبه سوم کشور در حوزه تولیدات شیلاتی، رتبه دوم تولید آبزی پروری در همه استان‌ها و رتبه چهارم صید آبزیان و رتبه دوم تولید آبزیان در منابع آب‌های داخلی را دارا می‌باشد.
مدیرکل شیلات خوزستان از جمله اقدامات مؤثر در حمایت از تولید و پرورش و ارتقاء تکنولوژی‌های بهره برداری از منابع آبی را تخصیص تسهیلات بانکی کم بهره با بازپرداخت بلند مدت، امهال و بخشودگی سود و جرایم بانکی، کنترل ورود آلاینده‌ها به صیدگاه‌ها و تامین اعتبارات جهت جبران خسارات از منابع آلاینده‌ها و تخصیص آن به شیلات جهت بهسازی منابع دانست.

سوری یادآور شد: سرانه مصرف ماهی در خوزستان نزدیک به متوسط جهانی است به طوری که سرانه مصرف ماهی در دنیا  ۲۰.۲ کیلوگرم برای هر نفر در سال است که این میزان در خوزستان ۱۸.۳ کیلوگرم است.
وی گفت: امسال میزان صادرات محصولات شیلاتی خوزستان به کشور‌های همسایه ۲۵ هزار تُن بوده است که بخش اعظم آن به عراق صادر شده است.
در خوزستان حدود ۶۰ هزار نفر در صنعت صید و صیادی و آبزی پروری فعال هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار