۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

اختصاص بیش از ۱۰ فروند شناور جستجو و نجات به ناوگان کشور

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال آینده بیش از ۱۰ فروند شناور امداد و نجات به ناوگان امداد و نجات کشور افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۹۸۳۷۱

اختصاص بیش از ۱۰ فروند شناور جستجو و نجات به ناوگان کشور

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، نادر پسنده در حاشیه گردهمایی تخصصی مدیران و معاونان دریایی سازمان بنادر در بوشهر اظهار کرد: براساس طرح مطالعاتی آمایش تجهیزات دریایی و ارزیابی احتمال خطر در اختصاص شناور‌های جستجو و نجات به بنادر کشور، سهم هر کدام از بنادر کشور به تفکیک تعیین شده است.

وی بیان کرد: در اختصاص شناور‌های جستجو و نجات به بنادر کشور، نیاز آن‌ها به لحاظ اولویت و نوع و تعداد شناور مشخص شده و این شناور‌ها به تدریج پس از ساخت یا تامین تا پایان سال آینده به ناوگان عملیاتی بنادر کشور اضافه می‌شوند.
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: با توجه به استقبال ویژه هموطنان از سفر‌های دریایی در ایام تعطیل زمستان و همچنین عید نوروز به صورت مسافری و گردشگری تمام گروه‌های جستجو و نجات دریایی با مشارکت سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها در آماده باش کامل قرار گرفتند.
پسنده افزود: امید است این وضعیت آماده باش نیرو‌های امداد دریایی، سفر‌های ایمن و بی خطری را برای مردم رقم بزند.
وی تأکید کرد: از هموطنان نیز انتظار می‌رود در سفر‌های دریایی از بنادر، اسکله و شناور‌های مجاز استفاده کنند چراکه سفر‌های دریایی دارای مدل طراحی شده سفر و تحت پوشش نظارت مستمر ایمنی قرار دارند.
وی گفت: مسافرانی که از روی ناآگاهی از شناور‌ها و اسکله‌های غیرمجاز استفاده کنند بدون تردید زندگی خود و خانواده را به خطر می‌اندازند از این رو انتظار است هموطنان از شناور و اسکله‌های ناایمن به طور جد اجتناب کنند.
پسنده افزود: سازمان بنادر و دریانوردی نیز با توسعه ناوگان جستجو و نجات دریایی و تعاملات سازمانی تلاش دارد تا تمام ظرفیت‌های موجود را برای سفر‌های ایمن و خاطره انگیز به کار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار