۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

پرداخت تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران داوطلب ساخت و تأمین شناور مسافربری

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی با ۲۰ درصد آورده و تأمین مابقی از طریق وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در طرح نوسازی ناوگان مسافری دریایی کشور مشارکت کنند.
کد خبر: ۹۸۳۶۳

پرداخت تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران داوطلب ساخت و تأمین شناور مسافربری

به گزارش مانا، روز چهارشنبه در نشست تخصصی معاونین دریایی بنادر کشور در بوشهر با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: بوشهر بعد هرمزگان، دومین استان کشور در سفر‌ها و گردشگری دریایی ایام نوروز است که به فراخور این جایگاه در سازمان بنادر و دریانوردی مورد توجه جدی قرار دارد.

وی افزود: استان بوشهر با نزدیک به یک‌هزار کیلومتر مرز ساحلی مشترک با خلیج فارس و ۱۱ بندر تجاری جایگاه رفیعی در حوزه دریایی و بندری داشته و بندر بوشهر نیز به لحاظ تخلیه و بارگیری رتبه سوم کشور را دارا است.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به در پیش بودن سفر‌های نوروزی، در این گردهمایی آخرین برنامه‌ها، اقدامات و اولویت‌های این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: بندر بوشهر به لحاظ عملیات کانتینری، دومین بندر کشور بوده و بنادر این استان نقش بسزایی در رونق و اشتغال این منطقه ایفا می‌کنند.

مرزبان ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای گردشگری و سفر‌های دریایی در استان‌های ساحلی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری وزارت صمت تمهیداتی فراهم کرده تا سرمایه گذاران در حوزه ساخت و تأمین شناور‌های مسافربری درخواست‌های خود را به سازمان ارائه کنند تا از محل وجوه ارائه شده تسهیلاتی با سود بسیار اندک در اختیار آنان قرار گیرد.

وی افزود: در طرح نوسازی ناوگان مسافربری در راستای تأمین ایمنی و رفاه حال هم وطنان، سازمان بنادر و دریانوردی حمایت‌های بسیار خوبی دارد.

مرزبان یادآور شد: امید است برای نوروز امسال نیز همچون سال گذشته شاهد یک عملیات ایمن و پر از نشاط برای سفر‌ها و گردشگری دریایی مردم شریف میهنمان در بنادر کشورباشیم.

گردهمایی دو روزه معاونین و رؤسای ادارات دریایی بنادر کشور با حضور مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی به میزبانی بندر بوشهر با هدف ارائه گزارش عملکرد سال جاری و همچنین ارائه اهداف و برنامه‌های بخش دریایی کشور در سال آینده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار