۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
مدیر بنادر و دریانوردی قشم خبرداد:

جابه‌جایی دریایی بیش از ۱۵۰ هزار خودرو به قشم در زمستان امسال

مدیر بنادر و دریانوردی قشم از جابه‌جایی دریایی بیش از ۱۵۰ هزار خودرو در فصل زمستان سال جاری به مقصد و مبدا قشم خبرداد.
کد خبر: ۹۸۳۵۶

جابه‌جایی دریایی بیش از ۱۵۰ هزار خودرو به قشم در زمستان امسال

به گزارش مانا، علی اشتری، امروز (بیست و چهارم بهمن‌ماه)، در جمع خبرنگاران، با اشاره به جابه‌جایی بیش از ۷۰۰ هزار مسافر دریایی در بنادر قشم، اظهار کرد: این مسافران از طریق بیش از ۵۳۷۶ شناور مسافربری و حمل خودرو با نظارت کامل اداره کل بنادر و دریانوردی قشم جابه‌جا شدند.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۵۰ هزار و ۹۴۰ دستگاه انواع خودرو سواری و عمومی هم از مسیر دریایی توسط ۳۵ فروند شناور لندینگ کرافت (شناورهای ویژه حمل خودرو) از بنادر لافت و پل به صورت ایمن جابه‌جا شدند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم توضیح داد: در چهار روز تعطیلات دهه فجر منتهی به روز ۲۲ بهمن‌ماه امسال در اسکله های گردشگری این جزیره ۲۴ هزار و ۲۱۶ رفت و آمد دریایی برای حمل و جابه‌جایی ایمن ۲۵۳ هزار و ۸۳۰ گردشگر ثبت و گزارش شده است.

اشتری، با ذکر این نکته که شهرستان قشم ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد، گفت: ۱۰ اسکله گردشگری مجاز در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران و بندر بهمن شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم اضافه کرد: سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پل شهرستان بندر خمیر به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار