۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

ترانزیت ۲.۵ میلیون تُن فراورده‌های نفتی عراق از بندر امام خمینی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ترانزیت مواد نفتی اقلیم کردستان عراق از بندر امام خمینی اظهار داشت: امسال حدود ۲.۵ میلیون تُن مواد نفتی از بندر امام خمینی ترانزیت شده است.
کد خبر: ۹۸۲۰۳

ترانزیت ۲.۵ میلیون تُن فراورده‌های نفتی اقلیم کردستان عراق از بندر امام خمینی


به گزارش خبرنگار مانا، علی اکبر صفایی در آیین گرامیداشت ۱۰۰ شهید بنادر و دریانوردی کشور درآبادان افزود: ترانزیت مواد نفتی از   بندر امام خمینی یکی از مزیت‌های مهم این بندر راهبردی کشور است.  
وی بندر امام خمینی را بندر هاب واردات کالا‌های اساسی کشور بیان کرد و افزود: عمده کالا‌های اساسی کشور از بندر امام خمینی وارد کشور می‌شود و هم اکنون در حال ساخت یک میلیون تُن سیلو و مخازن ویژه نگهداری کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی هستیم.
وی افزود: علاوه بر ساخت سیلو و مخازن ویژه نگهداری غلات، سیستم تخلیه و بارگیری مکانیزه در بندرامام خمینی در حال ساخت است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: شرایط نگهداری کالای اساسی با توجه به اهمیت سلامت غذایی مردم در بنادر کشور ارتقا خواهد یافت.
صفایی گفت: بنادر کشور سهم ۹۰ درصدی در تجارت خارجی کشور را داشته و سهم ارزشمندی در اقتصاد کشور برعهده دارند.
وی در خصوص لایروبی آبراه اروندرود نیز گفت: لایروبی اروند رود به توافق با کشور عراق نیاز دارد که از سوی وزارت امورخارجه و راه و شهرسازی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، ضمن اینکه در آب‌های داخلی نیز بخشی از مغروقه‌ها در اروندرود خارج سازی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار