۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

مدیریت بندر صیادی گوگسر به بخش خصوصی واگذار می‌شود/ اتمام پروژه بندر صیادی گوگسر با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه به منظور احداث بندر صیادی گوگسر در استان هرمزگان ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: مدیریت بهره برداری این بندر طبق ضوابط به تشکل‌های صیادی واگذار می‌شود.
کد خبر: ۹۸۱۱۹

مدیریت بندر صیادی گوگسر به بخش خصوصی واگذار می‌شود/ اتمام پروژه بندر صیادی گوگسر با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار

الیاس واحدی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اتمام پروژه احداث بندر صیادی گوگسر به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های شیلاتی، گفت: بهره برداری کامل از این پروژه که عملیات اجرایی آن از سال ۹۹ آغاز شده بود به رغم عدم تامین مالی کافی و بموقع از حدود سه ماه پیش با اتمام کار نصب اسکله‌های شناور  توسط بهره برداران آغاز شده بود.

مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، ادامه داد: بندر ماهیگیری گوکسر در حال حاضر مجهزترین بندر ماهیگیری شهرستان جاسک است که بیش از ۲۴۰  فروند شناور ماهیگیری در قالب بیش از ۶۰ فروند لنج و ۱۸۰ فروند قایق در آن فعالیت می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، بر‌اساس آمار‌های اخذ شده، سالانه حدود ۱۲ هزار تن انواع آبزیان در این بندر صیادی تخلیه می‌شود.

واحدی، مبلغ مالی اولیه هزینه اجرایی این پروژه را حدود ۱۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: پرداخت آن از محل طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای «احداث بنادر صیادی» در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، یادآور شد: همچنین مدیریت بهره برداری این بندر طبق ضوابط به تشکل‌های صیادی واگذار می‌شود که وظیفه بهره برداری بهینه، نگهداری و اداره تأسیسات و امکانات بندر به عهده این تشکل‌ها خواهد بود و مدیر بندر شیلاتی نیز وظیفه نظارت عالیه و پیگیری وظایف حاکمیتی شیلات را عهده‌دار خواهد بود.

لازم به ذکر است، گوگسر با جمعیت هزار و ۲۰۰ نفری در بخش لیردف شهرستان جاسک قرار دارد که شغل بیشتر مردم این بندر و شش روستای اطراف آن صیادی است. بندر گوگسر با ۱۵ کیلومتر نوار ساحلی در مرز استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان واقع شده و فاصله‌اش با بندر مسقط عمان برابر ۱۸۰ کیلومتر (یکصد مایل دریایی) است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار