روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

هوای سه شهر بندری آبادان، شادگان و ماهشهر در وضعیت قرمز آلودگی

بر اساس آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست هوای سه شهر بندری آبادان، شادگان و ماهشهر در وضعیت قرمز آلودگی قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۸۰۴۵

هوای سه شهر بندری آبادان، شادگان و ماهشهر در وضعیت قرمز آلودگی

 

به گزارش خبرنگار مانا، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های آبادان ۱۵۳، شادگان و ماهشهر ۱۵۵ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم یا قرمز برای همه گروه‌های انسانی قرار دارند.
همچنین وضعیت هوای شهر بندری هندیجان ۱۲۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.
مرکز بهداشت و محیط زیست خوزستان از افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا  ناسالم خواسته شده از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و در حد امکان در معرض هوای آزاد قرار نگیرند.
وجود صنایع آلاینده نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر، نیروگاه ها‌ی گازی، کوره‌های آجرپزی و همچنین جریانات جوی (سکون هوا) موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط ساحلی و بندری خوزستان روندی افزایشی داشته باشد.
بر‌اساس پیش‌بینی هواشناسی خوزستان از اواخر وقت چهارشنبه (فردا) با ورود سامانه بارشی و وزش باد، میزان آلاینده‌های جوی در شهر‌های ساحلی خوزستان روندی کاهشی خواهد داشت.
در سال آبی جاری، مناطق ساحلی خوزستان با کاهش بارندگی روبه‌رو بوده‌اند.
با وجود افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، فعالیت بنادر خوزستان بدون وقفه ادامه دارد و خبری از تعطیلی یا کاهش ساعات اداری در مناطق ساحلی استان نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار