روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

سواحل بوشهر تا یکشنبه مواج و متلاطم است

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اکنون ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس را تا ۲.۵ متر دانست و گفت: تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده ۱۷ دی ماه سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۹۷۹۹۹

سواحل بوشهر تا یکشنبه مواج و متلاطم است

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اینکه هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر تا هفته آینده ادامه دارد اظهار داشت: وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید و افزایش ارتفاع موج خلیج فارس از مخاطرات این هشدار دریایی است.

وی نوع مخاطره هشدار دریایی سطح نارنجی را سرعت وزش باد تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا تا حدود ۳ متر دانست و بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده ۱۷ دی ماه با وزش باد‌های شمالی روی دریا، سواحل استان به‌ویژه در قسمت‌های مرکزی و جنوبی به تناوب مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر جهت باد در ۲۴ ساعت آینده را غالباً شمال غربی تا غربی دانست و تصریح کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ و دور از ساحل گاهی ۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

شکوهی‌پور با اشاره به اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس اضافه کرد: خطر غرق شدن به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی و خطر غرق شدن شناگران از مخاطرات هشدار دریایی است.

وی با تأکید بر خودداری از تردد دریایی در سواحل استان بوشهر گفت: لازم است از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی جلوگیری شود و ضمن تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی از شنا در خلیج فارس در این شرایط آب و هوایی پرهیز شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار