۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

فاز اجرایی پروژه گردشگری جزیره آشوراده آغاز شد/ ایجاد خط ارتباط استاندارد دریایی بندر ترکمن- آشوراده

یک مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تایید طرح گردشگری آشوراده در کمیته ملی طبیعت‌گردی از آغاز فاز اجرایی این پروژه خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۸۳

فاز اجرایی پروژه گردشگری جزیره آشوراده آغاز شد/ ایجاد خط ارتباط استاندارد دریایی بندر ترکمن- آشوراده

یک مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پروژه گردشگری در جزیره آشوراده به عنوان یکی از قطب های اصلی گردشگری در دریای خزر از سالهای پیش مطرح بود که به دلیل مسائل زیست محیطی منطقه، آغاز آن به تعویق افتاد.

وی با اشاره به تایید طرح گردشگری آشوراده در کمیته ملی طبیعت گردی از آغاز فاز اجرایی این پروژه خبر داد و گفت: گردشگری آشوراده بر‌اساس طبیعت گردی اجرایی می‌شود.

به گفتۀ وی، طرح مطالعاتی گردشگری جزیره آشوراده توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی تهیه شده و مورد تایید کمیته ملی طبیعت گردی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: پروژه گردشگری در جزیره آشوراده بر پایه استفاده از سازه‌های سبک جهت ایجاد زیرساختهای اولیه جهت خدمات رسانی به گردشگران عملیاتی شده است.

این مقام مسئول در  وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: مقرر شده جهت اقامت شبانه گردشگران در جزیره آشوراده از خانه‌های محلی موجود در جزیره به عنوان اقامتگاه بوم گردی استفاده شود.

وی بیان داشت: بر‌اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته سازه‌های سنگین از جمله هتل و سایر تاسیسات گردشگری نیز به عنوان پشتیبان زیرساختهای گردشگری جزیره آشوراده در نزدیکترین نقطه از ساحل بندر ترکمن به آشوراده ساخته می‌شود.

وی اذعان داشت: به این ترتیب گردشگران علاقه‌مند به استفاده از امکانات مدرن نیز می‌توانند در سفر به آشوراده از زیرساختهای ایجاد شده در بندر ترکمن نیز استفاده کنند.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: جهت تسهیل در رفت‌ و آمد  بین آشوراده و بندر ترکمن نیز خط ارتباطی استاندارد دریایی توسط شناورهای  مدرن ایجاد می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار