۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

صدور هشدار دریایی سطح زرد در خلیج فارس

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان گفت: در این راستا با افزایش شدت وزش باد ارتفاع موج دریا در خلیج‌فارس بیش از ۲ متر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۷۸۷۸

صدور هشدار دریایی سطح زرد در خلیج فارس

 

فرج‌الله شکوهی پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح زرد در خلیج فارس خبر داد و اظهار داشت: هشدار دریایی سطح زرد در نوار ساحلی استان بوشهر تا دوم دی ماه ادامه دارد.

وی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج خلیج فارس را از مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد دانست و بیان کرد: وزش باد با سرعت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریای خلیج‌فارس تا بیش از دو متر از مخاطرات این هشدار دریایی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر منطقه اثر هشدار دریایی سطح زرد را سواحل استان بوشهر و خلیج فارس دانست و افزود: اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن سازه‌ها، به‌ویژه قایق و شناور‌های سبک، پاره شدن تور صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خسارت به تأسیسات در حوزه دریا و ساحل از دیگر مخاطرات هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر است.

شکوهی‌پور با تأکید بر جلوگیری از تردد دریایی به‌ویژه خروج شناور‌ها از اسکله‌ها گفت: پنج شنبه ۳۰ آذر تا شنبه دوم دی ماه سواحل و فراساحل جنوبی، مرکزی و شمالی استان بوشهر مواج و متلاطم می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار