روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

رشد ۲۶ درصدی آبزی پروری کشور طی ۵ سال اخیر

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران، گفت: تولیدات آبزی پروری کشور در پنج سال اخیر بیش از ۲۶ درصد رشد داشته و همچنان یکی از صنایع در حال توسعه کشور به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۷۲۹۶

رشد ۲۶ درصدی آبزی پروری کشور طی ۵ سال اخیر

رجبعلی قربانزاده در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه کل تولیدات شیلاتی کشور به بیش از هزار و ۳۵۲ تُن رسیده است، گفت: حدود ۷۵۱ هزار تُن از تولیدات شیلاتی از محل صید و صیادی و ۶۰۱ هزار تُن از طریق آبزی پروری تأمین شده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات، سهم تولیدات آبزی روری از کل تولیدات آبزیان را حدود ۴۴ درصد عنوان کرد و گفت: صید آبزیان در آب‌های شمال کشور بیش از ۳۲ هزار تُن و صید آبزیان در آب‌های جنوبی کشور بیش از ۷۱۸ هزار تُن بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: تولیدات آبزی پروری کشور در پنج سال اخیر بیش از ۲۶ درصد رشد داشته و همچنان یکی از صنایع در حال توسعه کشور به شمار می‌رود، به گونه‌ای که حدود ۱۸۱ هزار تُن انواع آبزیان و محصولات شیلاتی به ارزش بیش از ۶۰۵ میلیون دلار صادر شده است.

رجبعلی قربانزاده، تراز تجاری آبزیان و محصولات شیلات را حدود ۵۶۵ میلیون دلار عنوان کرد و بیان داشت: همچنین  سازمان شیلات ایران با توجه به وظایف ذاتی و قانونی خود اقدام به تولید و رهاسازی بیش از ۳۶۵ میلیون قطعه انواع ماهی به منظور بازسازی ذخایر در منابع آبی کشور کرده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با تأکید بر اینکه تولید آبزیان در جهان هم اکنون به بیش از ۲۱۸ میلیون تُن رسیده است، اذعان داشت: از این میزان تولید ۱۸۲ میلیون تُن مربوط به جانوران آبزی و ۳۶ میلیون تُن مربوط به گیاهان آبزی بوده است.

وی، سهم کل تولیدات آبزیان جهان از طریق صید را ۱۲۶ میلیون و از طریق آبزی پروری ۱۲۶ میلیون تُن عنوان کرد و گفت: سهم تولیدات آبزی پروری از کل تولیدات آبزیان حدود ۵۸ درصد از سوی سازمان خوار و بار جهانی اعلام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار