روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر تاکید کرد:

ایمنی بدنه قایق‌های صیادی تحت نظارت جدی و مستقیم سازمان بنادر و مؤسسات رده‌بندی/ تردد قایق‌های صیادی فقط تا فاصله ۲ مایلی از ساحل

ایمنی بدنه قایق‌های صیادی تحت نظارت جدی و مستقیم سازمان بنادر و مؤسسات رده‌بندی/ تردد قایق‌های صیادی فقط تا فاصله ۲ مایلی از ساحل
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: ایمنی بدنه قایق‌های صیادی تحت نظارت مستقیم و جدی سازمان بنادر و مؤسسات رده‌بندی انجام می‌گیرد.
کد خبر: ۹۷۰۸۰
مهدی فرمهینی فراهانی با اشاره به اهمیت ویژه ایمنی قایق‌های صیادی، اظهار داشت: ایمنی بدنه قایق‌های صیادی بر اساس نقشه‌های ساخت، تحت نظارت جدی و مستقیم سازمان بنادر و دریانوردی و مؤسسات رده‌بندی مورد تایید قرار می‌گیرد تا تردد آن‌ها در دریا متناسب با محدوده دریانوردی که گاها یک تا دو مایل دریایی است به صورت ایمن انجام شود.
 
وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی مسئولیت حفظ جان افراد در دریا را بر عهده دارد و به همین منظور نظارت بر روند ساخت قایق‌های صیادی به منظور حفظ جان و امنیت صیادان را سرلوحه کار خود قرار داده است.
 
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه موضوع تعیین قدرت موتور آن‌ها از سوی سازمان شیلات تعیین می‌شود، عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی نیز بر تردد ایمن قایق‌های صیادی در آب‌های ساحلی کشور، نظارت می‌کند.
 
فراهانی با اشاره به اینکه وجود نیروی رانش برای قایق‌های صیادی جهت تردد ایمن با حداقل سرعت ایمن از جمله موضوعات مربوط به ایمنی قایق‌ها محسوب می‌شود، اظهار داشت: این موضوع برای ایمنی قایق‌های صیادی در امور صید متفاوت از سوی سازمان شیلات ایران تعیین می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: تردد این نوع قایق‌ها در فاصله حداکثر ۲ مایلی ساحل انجام می‌شود تا از تردد در دریای متلاطم جلوگیری شود و در صورت بروز سانحه، نجات قایقران و شناور به سهولت انجام پذیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار