۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
رئیس پژوهشکده میگو کشور:

صید میگو دریایی از ۱۷ مرداد در استان بوشهر آغاز می‌شود

رئیس پژوهشکده میگو کشور با اشاره به پایان تحقیقات وضعیت ذخایر میگو در خلیج‌فارس گفت: زمان صید میگو دریایی خلیج‌فارس در استان بوشهر ۱۷ مرداد برای قایق‌ها و ۱۸ مرداد برای لنج‌ها آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۶۶۰۴

صید میگو دریایی از ۱۷ مرداد در استان بوشهر آغاز می‌شود


عقیل دشتیان‌نسب در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به نتیجه گشت تحقیقات وضعیت ذخایر و زیستگاه میگو در خلیج‌فارس اظهار داشت: نتیجه گشت‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد وضعیت ذخایر میگو در خلیج‌فارس امسال نسبت به سال قبل کاهش ۲۴ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۶۰۰ تن میگو در خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر صید شد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود صید میگو امسال نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته باشد.

رئیس پژوهشکده میگو کشور در استان بوشهر از گشت‌های تحقیقاتی وضعیت ذخایر میگو دریایی در ۲۴ ایستگاه خلیج‌فارس خبر داد و بیان کرد: با بررسی نتایج گشت‌های دریایی و تحقیقاتی، زمان آغاز فصل صید میگو ۱۷ مرداد برای قایق‌ها و ۱۸ مرداد برای لنج‌ها تعیین شده است.

دشتیان نسب بیشترین جمعیت میگو دریایی در محدوده استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: بررسی تحقیقات نشان می‌دهد بیشترین جمعیت میگو در محدوده بندر عامری تا منطقه‌مند شهرستان تنگستان قرار دارد.

در همین حال مدیر کل شیلات استان بوشهر از توقف شش روزه فعالیت لنج و قایق صیادی در آب‌های استان خبر داد و گفت: با توجه به آغاز صید میگو از ۱۷ مرداد طرح دریا بست به مدت شش روز از ۱۱ تا ۱۶ مرداد در آب‌های استان بوشهر انجام می‌شود.

عقیل دشتیان نسب  اضافه کرد: دریا‌بست علاوه بر اینکه به بهبود وضعیت ذخایر دریایی کمک می‌کند، فرصتی برای صیادان استان به منظور بازسازی و ساماندهی ادوات صید و صیادی است.

وی بیان کرد: در صید میگو خلیج فارس تنها شناور‌های دارای مجوز می‌توانند در این عرصه فعالیت کنند و با شناور بدون مجوز صید برخورد قاطع قانونی و قضایی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار