۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴

توقیف ۳۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق از پنج شناور باری در خلیج فارس

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف ۳۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق از پنج فروند شناور برای در محدوده آب‌های شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۹۵

توقیف ۳۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق از پنج شناور باری در خلیج فارس

سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مأموران دریابانی در جریان عملیات گشت دریایی برای مقابله با ورود کالای قاچاق به کشور، به پنج فروند شناور باری که در حال حرکت به سمت بنادر خوزستان بودند مظنون شدند و آنان را متوقف کردند.

وی اظهار داشت: مأموران دریابانی در جریان بازرسی دقیق از این شناورها، تعداد ۵۵۰ دستگاه کولر گازی خارجی که در یکی از بنادر کشور‌های حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود کشف و ضبط کردند.

سردار پاکباز افزود: این محموله‌های کالای قاچاق بدون اسناد گمرکی بودند و قرار بود به صورت غیرقانونی در بازار‌های داخلی عرضه شود.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان افزود: در این ارتباط ۱۲ متهم به واردات کالای قاچاق پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند ضمن آنکه شناور‌های حامل کالای قاچاق به یکی از پایگاه‌های دریابانی هدایت شدند.

تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های قاچاق را برعهده دارد.

سردار پاکباز بر تداوم مقابله با ورود کالای قاچاق که به اقتصاد ملی آسیب می زند تأکید کرد.

در بهار امسال بیش از پنج هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در محدوده آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب خلیج فارس و مناطق آبراهی و ساحلی خوزستان کشف و ضبط شده است.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومترساحل دریایی، رودخانه‌ای و آبراهی همواره در معرض ورود کالای قاچاق است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار