۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

ساماندهی و نرخ‌گذاری ایستگاه‌های تفریحات دریایی در ساحل دریای خزر

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران از ساماندهی و نرخ گذاری ایستگاه‌های تفریحات دریایی در ساحل دریای خزر خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۶۱

 

ساماندهی و نرخ‌گذاری ایستگاه‌های تفریحات دریایی در ساحل دریای خزر

مهران حسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه امسال ساماندهی و نرخ گذاری ایستگاه‌های تفریحات دریایی در طول نوار ساحلی استان در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: بر این اساس نرخ‌گذاری قایق‌های موتوری و جت اسکی ایستگاه‌های تفریحی با حضور مسئولان مربوط در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برگزار شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران، تصریح کرد: در این جلسه اعلام شد، نرخ اعلامی باید در سواحل قابلیت اجرایی داشته باشد و در نرخ مصوب در تمام ایستگاه‌های تفریحات دریایی به طور یکسان اعمال خواهد شد.

به گفتۀ این مقام مسئول در گردشگری استان مازندران با تأکید بر اینکه نرخ‌گزاری در ایستگاه‌های دریایی باید عادلانه صورت گیرد، بیان داشت: نرخ‌ها باید به صورتی تنظیم شود که دو طرف رضایت داشته تا حقوق شهروندی رعایت شود.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین ساماندهی شناور‌های تفریحی و جت اسکی نیز یکی از ضروریات بود که بر‌اساس آن مصوب شد تمام مالکان طی یک فرایند مشخص با مراجعه به اداره کل بنادر و دریانوردی استان نسبت به اخذ گواهینامه‌های معتبر در تمام زمینه‌ها به ویژه ایمنی اقدام کنند.

حسنی اذعان داشت: رانندگان جت اسکی و قایق موتوری باید حتماً کارت نجات غریق، تایید ثبت در سامانه فدراسیون، برگه آمادگی سالانه نجات غریق داشته باشند تا اجازه فعالیت در ایستگاه‌های ساحلی، جت اسکی و قایق موتوری در سواحل را دریافت کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد: علاوه بر این با نظارت و اعمال سازمان منابع طبیعی استان، مکان و محدوده فعالیت هر ایستگاه دریایی فعال در طول نوار ساحلی استان با بویه گذاری در دریا و نیز مشخص کردن حریم در ساحل باید تعیین شود.

وی از اخذ مجوز برای فعالیت ۵۶ ایستگاه تفریحات دریایی در طول نوار ساحلی مازندران طی ایام تابستان امسال خبر داد و گفت: در این ایستگاه‌ها انواع خدمات تفریحی ساحلی و دریایی از جمله قایق موتوی، اسکی، شاتل، بنانا، موتور چهار چرخ ساحلی و. به گردشگران ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه فصل مناسب جهت استفاده از تفریحات دریایی با گرم شدن آب و هوا هر ساله از اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود لذا فعالیت این ایستگاه‌ها تا شروع فصل سرد سال و اتمام پیک سفر تا اواسط مهرماه ادامه داد.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، در طول فعالیت سه ماهه ایستگاه‌های تفریحات دریایی، به طور مرتب نظارت بر عملکرد این ایستگاه‌ها که مدیریت آن به عهده بخش خصوصی است، توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به عنوان کمیته اسکان و رفاه خدمات گرشگری ستاد سفر مازندران صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار