روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خبر داد:

آغاز جوجه‌آوری لاک‌پشت‌های دریایی در سواحل عسلویه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از آغاز جوجه‌آوری لاک‌پشت‌های دریایی در سواحل پارک ملی دریایی نایبند عسلویه خبر داد و گفت: نخستین گروه از جوجه‌های لاک‌پشت‌ها در پارک ملی دریایی نایبند عسلویه روانه دریا شد.
کد خبر: ۹۶۱۴۸

آغاز جوجه‌آوری لاک‌پشت‌های دریایی در سواحل عسلویه

عبدالرحمن مرادزاده در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اینکه هر ساله از اسفند تخم‌گذاری لاک‌پشت در سواحل استان از جمله پارک‌های ملی دریایی دیر - نخیلو و نایبند آغاز می‌شود اظهار داشت: پارک ملی دریایی نایبند و دیّر- نخیلو، از مناطق حفاظت شده استان بوشهر است.

وی سواحل ماسه‌ای نایبند را محل تخم‌گذاری لاک پشت‌های دریایی از جمله منقار عقابی دانست و بیان کرد: لاک‌پشت منقار عقابی در خطر انقراض و نایبند محل زاد و ولد و زیست این گونه لاک‌پشت است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تخم‌گذاری لاک‌پشت منقار عقابی در عمق ۵۰ سانتیمتر ساحل انجام می‌شود گفت: نوزاد لاک‌پشت‌ها بعد از ۵۰ تا ۶۰ روز از تخم خارج و راهی دریا می‌شوند.

مرادزاده از آغاز خارج شدن بچه لاک پشت‌های منقار عقابی از تخم در سواحل پارک ملی دریایی نایبند خبر داد و بیان کرد: نخستین نوزادان لاک‌پشت منقار عقابی در سواحل نایبند عسلویه با خارج شدن از تخم روانه دریا شدند.

وی نقش لاک‌پشت‌های دریایی در چرخه زیستی دریا را مورد اشاره قرار داد و گفت: از عوامل تهدید لاک‌پشت گرفتار شدن در تور‌های صیادی، آلودگی‌های نفتی و تخریب محل تخم‌گذاری آن‌ها است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار