۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

افزایش حمل و نقل دریایی کانتینری بین هند و روسیه

ارتباطات حمل و نقلی بین هند و روسیه با سرعت زیادی در حال افزایش می‌باشد چرا که مسکو به دنبال استفاده از ظرفیت متحدان دیرینه خود برای کاهش تأثیر تحریم‌های غرب به علت مناقشه اوکراین است.
کد خبر: ۹۶۱۰۱

افزایش حمل و نقل دریایی کانتینری بین هند و روسیه


به گزارش مانا، گروه FESCO، بزرگترین شرکت حمل کانتینری روسیه، هفته گذشته اولین سفر خود را در سرویس هند، چین و شمال غرب روسیه انجام داد.

مسیر این سرویس ریژائو (چین)، بندر لیان یونگانگ (چین)، شانگهای (چین)، نینگبو (چین)، یانتیان (چین)، موندرا (هند)، سنت پترزبورگ (روسیه) و مجدداً ریژائو (چین) است.
 در حال حاضر این سرویس ماهانه ارائه می‌شود ولی برنامه هایی هست تا این بازه زمانی به هر دو هفته یک بار کاهش یابد.
 این سرویس تحت نام تجاری FESCO Baltorient Line (FBOL) با استفاده از سه کشتی با ظرفیت ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ هزار تی ای یو انجام می شود.
 این اقدام پس از آن صورت می گیرد که Ruscon، یکی دیگر از شرکت های حمل‌و‌نقل کانتینری پیشرو در روسیه، شبکه حمل‌‌و‌نقل خود را از بندر نووروسیسک در دریای سیاه به بندر ناواشیوا (بمبئی) و موندرا گسترش داد و کشتی های خود را در این‌ مسیر از یک به چهار فروند افزایش داده است تا به صورت هفتگی سرویس ارائه کند.
 این سرویس یک توقف نیز در بندر جده در عربستان سعودی دارد.
 شرکت Econship مستقر در بمبئی یکی از تازه واردان به این بازار است. این شرکت پیش از این چند کشتی در مسیر ناواشیوا و موندرا به نووروسیسک مستقر کرده و از آنجا به صورت زمینی نیز برای حمل بار به سنت پترزبورگ و مسکو خدمات می‌دهد.
 ترانزیت تایم از بندر ناواشیوا به نووروسیسک که توسط شرکت Econship ارائه میشود ۱۶ تا ۱۸ روز است.
به موازات اقدامات فوق، تلاش های بیشتری در حال انجام است تا با بهبود دسترسی ریلی بین روسیه و ایران، استفاده از کریدور بین المللی حمل و نقل شمال جنوب (INSTC) به حداکثر برسد.
روسیه و ایران اکنون توافق کرده‌اند که ساخت و ساز خط ریلی رشت - آستارا که به مرز جمهوری آذربایجان می رسد، تسریع کنند.
 کریدور شمال-جنوب همچنین یک موضوع مهم بین هند و ایران بوده، چراکه ذینفعان به دنبال گزینه های مختلف برای افزایش حجم حمل و نقل در میان چالش های مرتبط با تحریم ها هستند.
در گامی دیگر، مسکو موافقت کرده که بندر آزاد ولادی وستوک (واقع در شرق روسیه) را به عنوان یک نقطه ترانزیتی برای جابه‌جایی محمولات چینی تبدیل کند.
 براساس گزارش‌ها، انتظار می رود با این روش انتقال، فاصله حمل‌و‌نقل زمینی از استان جیلین در شمال شرقی چین تا بخش های شرقی روسیه حدود ۸۰۰ کیلومتر کوتاه تر شود. در نتیجه، مزایای قابل توجهی در هزینه لجستیک به وجود خواهد آمد و مقامات محلی بر این باورند که منافع فرستندگان و گیرندگان کالاها افزایش خواهد یافت. این توافق قرار است ماه آینده اجرایی شود.
منبع:container-news.com

ارسال نظرات
آخرین اخبار