۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

تولید ۱۸ تُن ریزجلبک در استان بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ تُن ریزجلبک در استان تولید شد گفت: امسال تولید ۴۰ تُن ریزجلبک در استان بوشهر هدف‌گذاری شده است.
کد خبر: ۹۶۰۷۶

تولید ۱۸ تُن ریزجلبک در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عقیل امینی با بیان اینکه پرورش ریزجلبک در استان بوشهر در سال‌های اخیر رونق یافته و در حال توسعه است اظهار داشت: تولید ۴۰ تُن ریز جلبک اسپرولینا امسال در این استان هدف‌گذاری شده است و این درحالی است که سال قبل ۱۸ تُن این محصول تولید شد.

وی با بیان اینکه به‌زودی از یک واحد تولیدی دیگر این محصول در استان بهره‌برداری می‌شود افزود: چندین طرح جدید تولید جلبک نیز در استان بوشهر اکنون در مرحله دریافت مجوز قرار دارند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: باتوجه به اینکه پرورش و بهره‌برداری از این ریزجلبک‌ها در کشور در مسیر رو به رشد قرار گرفته اداره کل شیلات استان نیز به‌زودی پرورش ماکرو جلبک‌ها را عملیاتی می‌کند.

امینی ادامه داد: با توجه به تقاضای بالای بازار مصرف و نیاز به حداقل هزینه برای کشت آن، می‌توان به پرورش آن به عنوان شغلی پردرآمد نگاه کرد.

وی با اشاره به استفاده شرکت‌های داروسازی، مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی از جلبک‌های تولیدی خاطر نشان کرد: جلبک امروزه به صورت تجاری در سیستم‌های کشت بزرگ در آب‌وهوای مختلف حتی گرمسیری برای مصارف انسانی و حیوانی کشت داده می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: در کشور‌های در حال توسعه، از آن به عنوان منبع بالقوه غذا، دارو و سوخت استفاده می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار