۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

به آب‌اندازی ۲ فروند شناور راهبردی پس از انجام تعمیرات اساسی در بندرامام خمینی

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: دو فروند شناور خدماتی بویه‌گذار مهر و یدک‌کش خلیج فارس ۲ در داک یارد بندر امام خمینی با اتکاء بر توان متخصصان بومی آب‌اندازی و عملیاتی شدند.
کد خبر: ۹۶۰۳۶

به آب‌اندازی ۲ فروند شناور راهبردی پس از انجام تعمیرات اساسی در بندرامام خمینی

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان، ‎محمدعلی علایی افزود: به دلیل قدمت و استهلاک بالای کشتی بویه‌گذار مهر حجم کار انجام شده بر روی این شناور راهبردی و مهم در حوزه ایمنی دریانوردی بسیار گسترده بود به نحوی که در حدود ۲۴۰ نقطه معادل ۱۰ تُن ورق تعویض شد.

‎ وی با اشاره به اینکه در تعمیرات دوره‌ای و اساسی سنوات گذشته بخش‌های دیگری از این شناور تعویض ورق و رفع نقص شد افزود: با اقدامات انجام شده در این مرحله، کشتی بویه‌گذار مهر هم اکنون به یک کشتی نوسازی شده مطابق با الزامات جدید دریانوردی تبدیل شده است.

علایی اظهارداشت: با توجه به راندمان پایین موتور‌های رانش و دیزل ژنراتور‌های بویه‌گذار مهر و عدم توجیه تعمیرات آن‌ها از نقطه نظر فنی و اقتصادی، به منظور بهره وری در انجام هزینه‌ها، هر چهار موتور اصلی و دیزل ژنراتور‌های این شناور با موتور‌های به روز و جدید تعویض شدند.

وی با اشاره به اینکه انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی شناور‌ها مطابق با الزامات دریانوردی در یک بازه زمانی پنج ساله و در دو نوبت ۲.۵ ساله انجام می‌گیرد تصریح‌کرد: سازمان بنادر و دریانوردی با تأمین بودجه مناسب به منظور تقویت توان و ظرفیت بنادر کشور، افزایش ضریب ایمنی دریانوردی، ایمنی جان خدمه شناور‌ها و افزایش راندمان عملکردی همواره به این مهم اهتمام ویژه دارد.

علایی خاطرنشان کرد: در همین زمینه سعی می‌شود در لایه‌های اجرایی جهت تحقق سیاست‌های کلان ملی و سازمانی از این ظرفیت‌ها، منابع و فرصت‌های پیش آمده نهایت بهره‌برداری انجام شود تا افزایش اشتغالزایی، بالابردن ضریب امنیت شغلی و استفاده از دیگر ظرفیت‌های استانی را شاهد باشیم.

بندر امام خمینی با ۱۱ هزار هکتار اراضی عملیاتی و پشتیبانی، بزرگترین بندر عملیاتی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی ۶۰ میلیون تُن است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار