۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

قابلیت مکران جهت تبدیل به پایتخت گردشگری اقیانوس هند

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به قابلیت سواحل مکران جهت تبدیل به پایتخت گردشگری در منطقه اقیانوس هند، گفت: در این راستا یکی از اقدامات در حال انجام، تنوع بخشی به نوع محصولات توریستی ارائه شده به گردشگران کشور‌های حاشیه اقیانوس هند و هماهنگی در این خصوص با دفاتر خدمات مسافرتی است.
کد خبر: ۹۶۰۰۶

قابلیت مکران جهت تبدیل به پایتخت گردشگری اقیانوس هند

علیرضا جلالزایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سواحل مکران با قرارگیری در حاشیه اقیانوس هند و امکان ارتباط با کشور‌های حاشیه اقیانوس هند با جمعیت ۲.۵ میلیارد نفر از ظرفیت فوق العاده‌ای برای جذب گردشگران این کشور‌ها در زمینه توریسم دریایی و ساحلی برخوردار است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای جذب بخشی از این جمعیت در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: به همین منظور در نظر داریم با برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشور‌های اقیانوس هند در چابهار، زمینه ارتباط توریستی با این کشور‌ها را بیش از پیش فراهم کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: یکی از اقدامات در حال انجام، تنوع بخشی به نوع محصولات گردشگری ارائه شده به گردشگران کشور‌های حاشیه اقیانوس هند و هماهنگی در این خصوص با دفاترخدمات مسافرتی است.

وی ادامه داد: در این راستا همگام با توسعه زیرساخت‌های اولیه گردشگری نظیر اقامتگاه، کلوپ‌های تفریحات دریایی و. قصد داریم از تفریحات دیگری متناسب با فرهنگ منطقه نظیر برگزاری مسابقات رالی در سواحل مکران، شتر سواری در سواحل، بهره گیری از ظرفیت‌های شیلاتی جهت رونق گشت‌های دریایی و توسعه انواع بازی‌ها و تفریحات دریایی استفاده کنیم.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا سواحل مکران در آینده‌ای نه چندان دور به پایتخت گردشگری در منطقه اقیانوس هند تبدیل شود.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری در حوزه تاریخی، طبیعی، سلامت، کویر و دریایی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد، با برنامه ریزی‌های به عمل آمده فرصت‌های ویژه‌ای را برای تنوع بخشی به منابع درآمدی استان در نظر گرفته ایم که امیدواریم با تحقق آن شاهد افزایش تراز گردشگری و تولید ناخالص ملی باشیم.

 به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، لغو روادید می‌تواند کمک شایانی در این زمینه انجام دهد لذا در این راستا پیگیری‌های متعددی در سطح استانی و ملی صورت گرفت تا بتوانیم از فرصت‌های پیش رو جهت رونق صنعت گردشگری استان بیش از گذشته بهره ببریم.  

جلال‌زایی تصریح کرد: ایجاد رونق در صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان به عوامل متعددی بستگی دارد از این رو پس از جذب گردشگر خارجی با ارائه تسهیلات مناسب و کار‌بر محصولات هر ناحیه تمدنی استان می‌توانیم شاهد رونق و شکوفایی گردشگری در استان باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه لغو روادید زمینه تبادلات فرهنگی را فراهم می‌کند، اظهار داشت: اگر بتوانیم این مهم را میان ایران و کشور‌های حاشیه اقیانوس هند فراهم کنیم، زمینه ساز تحولی بزرگ در اقتصاد ایران خواهیم شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار