۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
مدیرکل بنادر استان بوشهر خبر داد:

تجهیز شناور‌های جستجو و نجات بنادر استان بوشهر به تلفن‌های ماهواره‌ای ثریا

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تجهیز شناور‌های جستجو و نجات دریایی استان به تلفن‌های ماهواره‌ای ثریا خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۴۸

 

تجهیز شناور‌های جستجو و نجات بنادر استان بوشهر به تلفن‌های ماهواره‌ای ثریا

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب با اشاره به تجهیز شناور‌های جستجو و نجات بنادر استان بوشهر به تلفن‌های ماهواره‌ای ثریا اظهار کرد: ارتباط مؤثر، کلید موفقیت در عملیات‌های گروهی است که تلفن ماهواره‌ای ثریا از این مزیت مهم به نحو مطلوبی برخوردار است.

وی بیان کرد: ثریا سیم‌کارتی ماهواره‌ای است که به شکل کنسرسیومی و زیر نظر چند کشور عربی در امارات متحده عربی مدیریت می‌شود و به مشترکان آسیایی، اروپایی و آفریقایی اجازه برقراری ارتباطات پایدار و بدون نیاز به دکل‌های زمینی را می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: تأمین و تجهیز شناور‌های جستجو و نجات به تلفن‌های ماهواره‌ای ثریا با قابلیت برقراری ارتباط در کلیه مناطق حاکمیتی و متناسب با هر شرایط جوی، فاصله تیم‌های در صحنه و مدیریت پشت صحنه را بسیار کاهش می‌دهد که به تبع آن میزان پاسخگویی به اضطرار‌های دریایی نیز به نحو چشمگیری افزایش می‎‌یابد.

شکیبی نسب یادآور شد: عملیات جستجو و نجات دریایی متشکل از تیم‌های عملیات در صحنه (در دریا)، پشتیبانی و ارتباطی (در مرکز هماهنگی) و تیم اتاق فکر متشکل از کارشناسان و مدیران صحنه است که به صورت همزمان ایفای نقش می‌کنند.

وی ادامه داد: عملیات امداد و نجات به‌دلیل ماهیت آن، امری پر ریسک و خطیر بوده که همواره مسئولیت‌هایی چندجانبه را متوجه سطوح عملیاتی می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از سویی دیگر هر گونه تعلل در تصمیم‌گیری، طرح عملیات و اقدام به‌موقع می‌تواند زمان طلایی را تلف کند که سوانح دور از ساحل، به‌دلیل فاصله‌ای که بین تیم‌های عملیاتی و کارشناسی ایجاد می‌کند، خود به خود مدیریت صحنه را دشوار می‌سازد.

وی اظهار کرد: بدیهی است تجهیزات عملیاتی و وسایل ارتباطی است که می‌تواند نقش ارزنده‌ای ایفا و همچون پلی برای ارتباط مؤثر بین بخش‌های مختلف عملیاتی باشد.

شکیبی نسب گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در راستای وظایف سازمانی و مسئولیت‌های اجتماعی خود، همواره نسبت به بهبود عملکرد، نگاهی دغدغه‌مند دارد که سیر تطور و تحول ایجاد شده در زمینه ایمنی دریایی و خدمات جستجو و نجات براساس آمار‌های رسمی موید آن است.

وی ادامه داد: هم اکنون در استان بوشهر ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی مشتمل بر یک مرکز هماهنگی در بوشهر و ۵ مرکز فرعی امدادی در بنادر تابعه استان فعال است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار