۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶

نوسازی ناوگان دریایی کشور در یک برنامه 10 ساله

معاون محیط زیست دریایی، تالاب ها و سواحل سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت:نوسازی و افزایش ناوگان دریایی در بخش های مختلف تجاری، صیادی و مسافرتی در یک برنامه 10 ساله انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۸۷۷
نوسازی ناوگان دریایی کشور در یک برنامه 10 ساله
 
به گزارش خبرنگار مانا، مجتبی ذوالجودی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: اگر در آینده کشتی‌های این کشور از سوختی استفاده نکنند که از نظر داشتن سولفور مطابق با سطح بین‌المللی نباشد و توازن در بخش پسماند رعایت نشود قطعا جایگاهی در تجارت بین‌المللی نخواهیم داشت و به جای داشتن ناوگان دریایی در کشور مجبور به اجاره ناوگان از کشور‌های دیگر خواهیم شد.
وی گفت: برای عضو شدن در کنوانسیون‌های بین المللی و داشتن تجارت بین‌المللی باید پروتکل‌های محیط زیستی را رعایت کنیم.

ذوالجودی افزود: خوزستان به لحاظ محیط زیست دریایی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش تالاب‌ها و دریا است و یکی از ویژه‌ترین استان‌ها در این بخش‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به تالاب‌های کشور در بخش گردشگری گفت: سند توسعه تالاب شادگان با نگرش گردشگری مد نظر است و در فرصت کم باید این سند تهیه شود.

معاون محیط زیست دریایی، تالاب‌ها و سواحل سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهارکرد: رئیس جمهور توجه ویژه به توسعه و رشد محیط زیست دارد که با برنامه ریزی می‌توان به این نقطه رسید.

وی افزود: تجربه نشان داده برای موفقیت در برنامه‌ها تغییرات لازم است و تغییر مدیریت‌ها می‌تواند به داشتن ایده و مسیر نو کمک کند.

در این مراسم از زحمات چهار ساله محمدجواد اشرفی مدیرکل سابق محیط زیست خوزستان قدردانی و داوود میرشکار به عنوان مدیر کل این اداره کل معرفی شد.

میرشکار مدیر کل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان و مدیرکلی دفتر حفاظت از زیست بوم‌ها و ساحل دریایی سازمان حفاظت محیط زیست را در کارنامه کاری خود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار