۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

شناگاه‌های بوشهر هر دو هفته یکبار نمونه‌برداری میکروبی می‌شود

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه شناگاه‌ها در سواحل استان بوشهر با پرچم تعیین وضعیت می‌شود گفت: شناگاه‌های استان هر دو هفته یکبار مورد نمونه‌برداری و آزمایش میکروبی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۵۸۶۲

شناگاه‌های بوشهر هر دو هفته یکبار نمونه‌برداری میکروبی می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، فریبا دهقان با اشاره به وضعیت آلودگی شناگاه‌های شهرستان گناوه اظهار داشت: تمام واحدهای صنعتی که فاضلاب به مناطق ساحلی انتقال دهند می‌تواند آلایندگی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه بخش از سواحل که امکان استفاده بیشتر برای مردم فراهم است به عنوان شناگاه معرفی شده است گفت: آنچه که سبب ایجاد آلودگی در شناگاه‌ها می‌شود، آلودگی میکروبی است که برای سلامت شهروندان مخاطره آمیز است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: تمام پارامترهای مورد نظر در زمینه آلودگی شناگاه‌ها از اهمیت بالاتری در تحلیل نتایج بررسی‌ها، نمونه‌برداری و تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی مورد توجه قرار می‌گیرد.

دهقان همچنین در ادامه گفت: نمونه‌برداری از آب این شناگاه‌ها در نوار ساحلی استان بوشهر به صورت مداوم و مرتب انجام می‌شود و در فصول گرم سال به صورت دو هفته یکبار این نمونه‌برداری‌ها صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: براساس نتایج این نمونه‌برداری‌ها در نهایت نسبت به سالم بودن یا آلوده بودن یک شناگاه به شهروندان اطلاع‌رسانی و طبق دستورالعمل، پرچم در ساحل و شناگاه نصب می‌شود که وظیفه نصب این پرچم‌ها برعهده شهرداری‌ها است.

وی با اشاره به علامت‌گذاری شناگاه آلوده و سالم اضافه کرد: پرچم آبی نشان دهنده سالم بودن یک شناگاه و پرچم زرد حاکی از آلوده بودن است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه شنا یکی از ظرفیت های گردشگری دریایی است گفت: تعیین وضعیت شناگاه‌های سواحل استان بوشهر از ضروریات است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار