۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشجو می‌پذیرد.
کد خبر: ۹۵۷۸۶
پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر
 
به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، از میان دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی دانشگاه‌های وزارت علوم طبق شیوه‌نامه زیر در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی ارشد، بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.
ظرفیت پذیرش در هر رشته گرایش، حداکثر به میزان ۲۰ درصد از ظرفیت پذیرش با آزمون دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه است.
شرایط عمومی پذیرش شامل دارا بودن صلاحیت عمومی جهت ادامه تحصیل و نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از لحاظ خدمت سربازی برای داوطلبان مرد است.

داوطلبانی می‌توانند درخواست‌کننده باشند که پس از شش نیمسال تحصیلی حداقل سه چهارم واحد درسی دوره کارشناسی خود را گذرانده و به لحاظ معدل کل، جزء ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته ورودی خود باشند.

متقاضیان باید حداکثر در هشت نیم سال تحصیلی دانش آموخته شوند.

علاوه بر دانشجویان حایز شرایط بالا، درخواست برگزیدگان رتبه اول تا پانزدهم نهایی المپیاد‌های علمی دانشجویی، برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری، با ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت قابل بررسی است.

دانش‌آموختگان دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی، غیرانتفاعی، علمی کاربردی و پردیس‌های خودگردان، مجاز به استفاده از تسهیلات این آیین‌نامه هستند.

متقاضیان می‌توانند مدارک لازم را حداکثر تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت ماه) ارائه دهند.

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با سه هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکترا، بزرگترین مرکز آموزش عالی تخصصی در جنوب غرب کشور است.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار