۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
سرپرست اداره شیلات شهرستان دیّر:

مرکز تکثیر آبزیان بندر دیّر راه‌اندازی می‌شود

سرپرست اداره شیلات شهرستان دیّر گفت: امسال نخستین مرکز تکثیر آبزیان بندر دیّر با ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۳۱

مرکز تکثیر آبزیان بندر دیّر راه‌اندازی می‌شود


حسن جمالی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه نخستین مرکز تکثیر میگو شهرستان دیر در آستانه راه‌اندازی است اظهار داشت: این مرکز اولین مرکز تکثیر میگو شهرستان دیّر با ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در زمینی به مساحت دو هکتار و زیربنای چهار هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال ساخت است و امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این مرکز دارای شبکه برق، آب و گاز است گفت: قسمت‌های مختلف مرکز تکثیر میگو شهرستان دیّر شامل بخش پمپاژ و آبگیری از دریا، مخازن فیلتر شنی، بخش‌های ضدعفونی آب، مولدین، تولید ناپلی، کشت جلبک تک سلولی، آرتمیا و قرنطینه است.

سرپرست اداره شیلات شهرستان دیّر سالن تولید پست لارو، بخش بسته‌بندی و بارگیری، اتاق کارشناسان را از دیگر بخش‌های نخستین مرکز تکثیر میگو شهرستان دیّر اعلام کرد و گفت: سرمایه‌گذاری انجام شده تاکنون ۴۵ میلیارد تومان است که با تکمیل آن جمعاً به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

جمالی با بیان اینکه مولدین میگو مورد نیاز نخستین مرکز تکثیر میگو شهرستان دیّر خریداری شده و کارشناسان خارجی در مرکز تکثیر استقرار یافته‌اند خاطر نشان کرد: با شروع به کار این مرکز تکثیر، مزارع پرورش میگو شهرستان دیّر از خرید بچه میگو از سایر مراکز تکثیر استان بی‌نیاز خواهند شد و تأمین به موقع بچه میگو و حمل آن تا مزارع پرورشی به حداقل زمان خواهد رسید.

وی کنترل انتقال بیماری ویروسی را از دیگر مزایای نخستین مرکز تکثیر میگو شهرستان دیر دانست و افزود: این مرکز تکثیر میگو با بالاترین استاندارد‌ها ساخته شده است و در بین مراکز تکثیر کشور می‌توان به‌عنوان مرکز تکثیر ویژه برای الگوبرداری برای سایر متقاضیان تأسیس مراکز تکثیر میگو معرفی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار