۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

رشد ۱۷۴ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: در ایام نوروزی امسال ۱۸ میلیون و ۲۰۶ هزار بازدید از مناطق گردشگری خوزستان ثبت شده که در مقایسه با نوروز سال ۱۴۰۱ رشد ۱۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۶۳۶

رشد ۱۷۴ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان

جمال عامری نسب در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به رویکرد توسعه حوزه گردشگری آبی افزود: دو کمیته تخصصی گردشگری سدها، رودخانه‌ها و تالاب‌ها و همچنین کمیته گردشگری دریایی به ستاد خدمات سفر خوزستان افزوده شد که در حوزه کمیته گردشگری سد‌ها، رودخانه‌ها و تالاب‌ها یک میلیون و ۱۲۰هزار و ۲۶۶ گردشگر در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ بازدید کردند.

وی افزود: در حوزه کمیته گردشگری دریایی یکصد هزار و ۹۳۸ نفر بازدید کننده نیز از نوار ساحلی هندیجان، ماهشهر، شادگان، خرمشهر و آبادان دیدن کردند که این آمار به نسبت سال‌های قبل بی سابقه بوده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان افزود: در نوروز امسال بیش از پنج میلیون نفر از مناطق گردشگری خوزستان بازدید کردند که در مقایسه با نوروز ۱۴۰۱ رشد ۱۸۸ درصدی داشته است.
عامری نسب به رونق اقتصادی در مناطق گردشگری بخصوص مناطق ساحلی ودریایی خوزستان در نوروز امسال اشاره کرد و افزود: بخش مهمی از صنایع دستی و محصولات بومی توسط گردشگران خریداری شد که در تامین معیشت ساحل نشینان خوزستانی موثر بوده است.

گردشگری دریایی در اروندرود، بهمنشیر، خور‌ها و آبراه‌های شمال غرب خلیج فارس از برنامه‌های گردشگری در نوروز امسال بود که مورد استقبال بی سابقه گردشگران قرار گرفت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار