۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
رئیس اداره شیلات شهرستان گناوه:

توفان به قایق‌های صیادی گناوه خسارت وارد کرد/تداوم سرعت وزش باد تا دوشنبه

رئیس اداره شیلات شهرستان گناوه گفت: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج دریا به تعدادی قایق صیادی بندر گناوه خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۹۵۶۲۸

توفان به قایق‌های صیادی گناوه خسارت وارد کرد/تداوم سرعت وزش باد تا دوشنبه

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سهراب ملائی با اشاره به تداوم وزش باد در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: توفان هفته پیش متأسفانه با وجود هشدار‌های صادر شده مبنی بر رعایت نکات ایمنی به برخی از شناور‌های صیادی این شهرستان آسیب وارد کرده است.

رئیس اداره شیلات شهرستان گناوه اضافه کرد: به دلیل شدت توفان در خور گناوه در منطقه نوروزآباد و همچنین روبه‌روی اسکله صیادی، تعدادی از لنج‌های سفاری بر اثر پارگی طناب مهارکننده و نامناسب بودن جریان آب به تعداد پنج فروند قایق صیادی و همچنین ۶ فروند لنج صیادی برخورد و به این شناور‌ها خسارت وارد شده است.

ملائی افزود: میزان خسارت وارده به این شناور‌ها در دست بررسی و پیگیری است و نتیجه این بررسی به زودی اعلام خواهد شد.

بر همین اساس مدیرکل هواشناسی استان بوشهر در گفت وگویی با خبرنگار مانا اظهار داشت: خلیج فارس به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان بوشهر تا روز دوشنبه، مواج و متلاطم است.

فرج‌الله شکوهی پور ادامه داد: جهت وزش باد در نوار ساحلی استان بوشهر غالباً شمال غربی، با سرعت ۱۰ تا ۳۸ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت و روی دریا در نواحی مرکزی و جنوبی طی ساعاتی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت است.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد از فردا تا ۴۶ کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد از ادامه وزش باد‌های شدید شمالی خبر داد و از دریانوردان خواست همچنان به دریا نروند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: ارتفاع موج دریا در استان بوشهر ۹۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر و در نواحی مرکزی و جنوبی ۱۲۰ تا ۲۱۰ گاهی ۲۷۰ سانتی‌متر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار