۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

استقرار قفس‌های پرورش ماهیان دریایی در بندر بحرکان هندیجان

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان، از استقرار قفس‌های پرورش ماهیان دریایی در بندر بحرکان هندیجان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۲۱

استقرار قفس‌های پرورش ماهیان دریایی در بندر بحرکان هندیجان


به گزارش مانا، کامبیز شهنی عباس‌زاده افزود: دو قفس به فاصله ۶ مایلی نوار ساحلی بندر بحرکان نصب شده است و آماده ذخیره‌سازی بچه ماهی هستند.

وی اظهار داشت: جانمایی مکان‌های مناسب برای استقرار قفس‌های پرورش ماهیان نقش بسیار مهمی در توسعه آبزی‌پروری و موفقیت در سرمایه‌گذاری دارد.

شهنی عباس‌زاده بیان کرد: در فاز نخست این طرح ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ تُن ماهی دریایی در قفس پیش‌بینی می‌شود و همه تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذار برای تأمین بچه ماهی و تجهیزات لازم پرداخت شده است.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس شیلات خوزستان با بیان اینکه به دلیل محدودیت منابع آب شیرین، تمایل و توجه به استفاده از آب دریا برای توسعه آبزی پروری معطوف شده است؛ اهداف اجرای طرح پرورش ماهیان دریایی در قفس را انتقال دانش فنی آبزی پروری دریایی به استان، دستیابی به تولید انبوه ماهیان با ارزش دریایی و تامین گوشت ماهی مورد نیاز، ایجاد اشتغال در شهر‌های ساحلی، جلوگیری از صید غیرمجاز، ایجاد ارزآوری، بازسازی ذخایر ماهیان دریایی و کاهش فشار در برداشت ذخایر طبیعی و جذب سرمایه گذاران در جهت فعالیتی نوین و سودآور عنوان کرد.

به گفته شهنی عباس‌زاده متقاضیان برای سرمایه گذاری در پرورش ماهی در قفس می‌توانند با مراجعه به اداره کل شیلات و نظام مهندسی کشاورزی خوزستان برای دریافت موافقت اصولی اقدام و پس از استعلام، مجوز فعالیت خود را دریافت کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار