۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

برنامه تولید بچه ماهیان دریایی در خوزستان

معاون پژوهش و فنّاوری مؤسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور از برنامه این مؤسسه برای تولید بچه ماهیان دریایی در خوزستان با هدف توسعه آبزی پروری و تولید ماهی در قفس خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۰۶

برنامه تولید بچه ماهیان دریایی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مانا، محمود حافظیه در شورای هماهنگی شیلات و تحقیقات ضمن تأکید بر اجرای طرح تولید بچه ماهیان دریایی در خوزستان افزود: زمینه  و زیرساخت‌های لازم اجرای پروژه تولید بچه ماهیان دریایی متناسب با شرایط آب و هوایی خوزستان وجود دارد.

وی خوزستان را قطب تولید آبزی پروری در کشور بیان کرد و افزود: تولید ماهیان خاویاری در خوزستان شروع شده، ولی باید توسعه یابد.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های جدید به دلیل ملاحظات زیست محیطی بر مبنای حفاظت و تولید بچه ماهیان دریایی بومی تدوین شده است افزود: با توجه به نیاز پرورش دهندگان برای تأمین بچه ماهی و مشکلات ناشی از واردات در این رابطه باید تدابیری اندیشیده شود.
حافظیه به ظرفیت بالای خوزستان در زمینه آبزی‌پروری اشاره کرد و یادآور شد: انتظار می‌رود تولید میگو امسال در استان با رشد قابل توجهی مواجه شود.
رئیس پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوب کشوردر این نشست گفت: محققان علوم شیلاتی توانسته‌اند تاکنون به دانش فنی تولید و تکثیر تعدادی از گونه‌های ارزشمند اقتصادی با هدف حمایت از بخش خصوصی دست پیدا کنند و همواره به عنوان پشتیبان علمی - تحقیقاتی در راستای رشد و توسعه آبزی پروری و تولید بچه ماهیان دریایی اعلام آمادگی می‌کنیم.
حسین هوشمند گفت: تشکیل شورای هماهنگی شیلات و تحقیقات فرصتی مناسب برای تعامل دو جانبه، تقویت ارتباطات بین بخشی و تحقق برنامه‌های پیش بینی شده فراهم می‌کند.
مهرداد محمدی دوست مدیرکل شیلات خوزستان، نقش پژوهش در عرصه شیلات را مهم توصیف کرد و ادامه داد: گسترش ارتباطات سه جانبه مؤسسات پژوهشی، بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی ضامن افزایش منابع تولید و تبدیل یافته‌های تحقیقاتی به دانش فنی را تسهیل می‌نماید.
محمدی دوست تأکید کرد: کلیه اقدامات و فعالیت‌هایی که بر محور تولید هدفگذاری شده‌اند را در سطوح مختلف حمایت می‌کنیم.

استان خوزستان با تولید ۱۴۰ هزار تُن آبزی پروری و صید دریایی رتبه سوم تولیدات شیلاتی در کشور را دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار