۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا جمعه مواج و توفانی است/ اعلام وضعیت قرمز در مناطق ساحلی خوزستان

مدیر هواشناسی خوزستان گفت: آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا روز جمعه مواج، توفانی و متلاطم است.
کد خبر: ۹۵۶۰۵

آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا جمعه مواج و توفانی است/ اعلام وضعیت قرمز در مناطق ساحلی خوزستان

محمد سبزه‌زاری در گفتگو با خبرنگار مانا ضمن اعلام وضعیت قرمز هواشناسی در مناطق ساحلی خوزستان افزود: مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان از روز چهارشنبه تا جمعه تحت تأثیر یک سامانه بارشی فعال جنوبی و غربی، شاهد بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

وی گفت: انتظارمی‌رود ارتفاع موج در آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا ۲.۵ متر نیز برسد از این رو توصیه می‌شود ملوانان و صیادان سفر‌های دریایی خود را متوقف کنند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: آب‌های مناطق آبراهی خوزستان نیز تحت تاثیر وزش باد متلاطم خواهد بود و احتمال آسیب رسیدن به تأسیسات زیربنایی و واژگونی قایق‌های کوچک صیادی وجود دارد.

سبزه زاری از عموم شهروندان و گردشگران خواست به علت طغیانی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های جنوب خوزستان، از بستر و حریم رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان در یک نشست اضطراری ضمن بررسی آخرین وضعیت پیش‌بینی آب و هوا در مناطق جنوبی خوزستان، از عموم شهروندان و دستگاه‌های اجرایی خواست تمهیدات لازم را برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از بارندگی‌های پیشِ رو به کار گیرند.

این مدیریت از قایق‌های گردشگری و تفریحی و صیادی خواست به منظور حفظ سلامت مردم، تا بهبود شرایط جوی، فعالیت خود را متوقف کنند.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی خوزستان موج جدید بارندگی‌های بهاری از اواخر وقت امروز (سه‌شنبه) شروع و روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه، بارش‌ها به اوج خود خواهد رسید و احتمال بروز سیلاب در برخی مناطق جنوبی خوزستان وجود دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار