۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱

دومین نشست کمیته تسهیل خدمات سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۲ برگزار شد

​دومین نشست کمیته خدمات حمل‌ونقل دریایی ویژه تسهیل مسافرت‌های دریایی نوروز ۱۴۰۲، با حضور عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و نمایندگان ارگان‌ها و سازمان‌های کشوری و لشکری برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۲۲

دومین نشست کمیته تسهیل خدمات سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۲ برگزار شد


به گزارش مانا، مجید علی‌نازی، در این نشست با اشاره به نظارت مستمر و مؤثر بر اجرای دستورالعمل ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروزی تاکید کرد: به منظور ارتقای ایمنی سفرهای دریایی، علاوه بر اطلاع‌رسانی به‌موقع، عوامل نظارتی باید از تردد شناورهای ناایمن در اسکله‌ها و مسیرهای غیرمجاز به شدت جلوگیری کنند.

عضو هیئت عامل سازمان بنادرودریانوردی اظهار داشت: برای خدمات شایسته به مسافران و گردشگران دریایی، تمهیداتی اندیشیده شده تا از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کلیه ارگان‌ها و نهادهای عضو این کمیته، به طور کامل استفاده شود.

به گفته وی ، در همین راستا حدود ۶۴ فروند لندینگ‌کرافت که می‌توانند دو هزار و ۷۲۰ خودرو را حمل کنند آماده شده و بازرسی‌های مربوط به ایمنی و کنترل‌ شناورهای مسافری و تفریحی صورت پذیرفته است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شناورهای تفریحی از جلیقه‌ها و حلقه‌های نجات برخوردار خواهند بود تا شاهد ایمنی هرچه بیشتر سفرها و حفظ جان مسافران دریایی باشیم، عنوان کرد: همچنین به مالکان شناورهای مسافری الزام کرده‌ایم در خصوص نوسازی منسوجات، کفپوش‌ها و امکانات رفاهی داخل سالن‌ها، اقدام کنند.

علی نازی با اشاره به اینکه دو هزار نفر برای بازرسی و کنترل ایمنی شناورها آماده هستند، گفت: ۱۲۰ فروند شناور امداد و نجات برای شرایط بحران،‌ اضطرار و واکنش سریع آماده شده‌اند و حدود ۴۸ فروند شناور مسافری، آماده خدمت‌رسانی هستند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تمامی تمهیدات در حوزه ایمنی و رفاه مسافران دریایی اندیشیده و تفاهم‌نامه‌ای نیز با سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور در راستای استقرار سه فروند هلیکوپتر در استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان منعقد شده است تا در راستای امداد و نجات مسافران دریایی و شناورهای مسافری دریایی اقدامات لازم صورت گیرد.

علی نازی با اشاره به اینکه همچنین یک فروند جایروپلن در بوشهر برای پایش دائمی سواحل مستقر است، اظهار کرد: شناورهای امداد و نجات سازمان بنادر و دریانوردی نیز در خدمت مردم هستند تا در شرایط اضطراری واکنش سریع را انجام دهند.

 گفتنی است، وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر خود به استان هرمزگان و با حضور در ساختمان مرجع دریایی بندر شهید رجایی، آغاز به کار طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی ۱۴۰۲ را اعلام کرد. بذرپاش در مراسم شروع به کار طرح تسهیل خدمات سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۲،  ابراز امیدواری کرد با تلاش بی وقفه کلیه دست‌اندرکاران حاضر در این طرح، نوروزی ایمن و خاطره‌انگیزی را در گستره آبی کشور برای هم‌وطنان عزیز در پیش داشته باشیم.

 
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار