۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

تصویب اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار بنادر صیادی در سال ۱۴۰۲

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از تصویب اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های احداث، ساماندهی و بهسازی بنادر صیادی در سال ۱۴۰۲ توسط سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: این میزان اعتبار مصوب برای بنادر صیادی در سال آینده در حالی است که با توجه به تورم موجود، میزان نیاز شیلات برای پیشبرد پروژه‌های بنادر صیادی ۸۰۰۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام شده بود.
کد خبر: ۹۵۴۱۲

تصویب اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار بنادر صیادی در سال ۱۴۰۲

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص اعتبارات بنادر صیادی گفت: اعتبار مصوب طرح‌های توسعه بنادر صیادی در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰۰۰ میلیارد ریال بوده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران ادامه داد: این اعتبارات مصوب هر چند با تأخیر زیاد در تخصیص و واریز به حساب سازمان شیلات مواجه بوده و فصل کار‌های دریایی تا حدود زیادی از دست رفته است، اما تا پایان سال مالی تا سقف مصوب تخصیص داده خواهد شد.

وی افزود: از این میزان اعتبار مصوب، ۱۲۳ میلیارد به پروژه‌های بهسازی، ۹۰ درصد به پروژه‌های ساماندهی و ۶۲ میلیارد تومان به پروژه‌های احداث بنادر صیادی در سال جاری تخصیص خواهد یافت.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰، ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های بنادر صیادی مصوب شده بود، بیان داشت: اعتبارات مصوب بنادر صیادی در سال جاری در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۶۰ درصدی همراه بوده است.

به گفته بهشتیان، سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب تخصیص یافت که دلیل آن به تخصیص اعتبارات سفر‌های استانی ریاست جمهوری مربوط می‌شود که علاوه بر اعتبارات مصوب مجلس به بنادر صیادی در سال گذشته تخصیص یافت.

وی به اینکه اعتبارات مصوب امسال بین تمام پروژه‌های صیادی در حال احداث، بهسازی و یا ساماندهی تقسیم خواهد شد، عنوان کرد: البته بنا به اولویت‌های تعیین شده از سوی سازمان شیلات ایران، برخی پروژه‌های صیادی اعتبارات بیشتری دریافت خواهند کرد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از تصویب اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های احداث، ساماندهی و بهسازی بنادر صیادی در سال ۱۴۰۲ توسط سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

بهشتیان در ادامه خاطرنشان ساخت: این میزان اعتبار مصوب برای بنادر صیادی در سال آینده در حالی است که با توجه به تورم موجود، میزان نیاز شیلات برای پیشبرد پروژه‌های بنادر صیادی ۸۰۰۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام شده بود.

به گفته وی، اولویت بودجه پروژه‌های توسعه بنادر ماهیگیری در سال ۱۴۰۲، اتمام پروژه‌های نیمه تمام، لایروبی بنادر و تأمین امکانات ایمنی بنادر است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تأکید کرد: پروژه‌های بنادر صیادی هندیجان و آبادان در خوزستان، بندرعباس، گوگسر و درگهان در هرمزگان و جفره در بوشهر جزء پروژه‌های احداث بنادر صیادی محسوب می‌شوند.

وی اذعان داشت: همچنین پروژه‌های بنادر صیادی بستانه، هندیجان، گوگسر، خورآذینی، امام خمینی و بندرعباس جزء طرح‌های احداث و پروژه‌های بنادر صیادی رستمی، کنگ، بابلسر، نهرقصر و خارگ در زمره طرح‌های بهسازی بنادر صیادی قرار می‌گیرند.

به گفته معاون صید، بنادر و ماهیگیری سازمان شیلات ایران، پروژه‌های بنادر صیادی رأس میدانی، تنگ، جفره، خور ابوخضیر، آبادان و عامری در زمرۀ طرح‌های ساماندهی قرار می‌گیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار