۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

بازدید بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر از یادمان شهدا در ساحل اروندرود

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: از ابتدای بهمن امسال تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از یادمان شهدای والفجر ۸ در ساحل اروندرود بازدید کردند.
کد خبر: ۹۵۳۸۴

بازدید بیش از ۱۰۰ هزار گردشگر از یادمان شهدا در ساحل اروندرود


کامبیز مالکی زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: به منظور افزایش ایمنی سفر‌های دریایی گروه نجات ۹ نفره با شناور ناجی متعلق به اداره بنادر و دریانوردی آبادان در حال خدمات رسانی به زائران هستند.

وی گفت: گردشگران و کاروان‌های راهیان نور پس از بازدید از یادمان شهدا، مبادرت به گردشگری دریایی در آبراه اروندرود می‌کنند، ولی پیش از گشت دریایی بین زائران و گردشگران جلیقه نجات توزیع می‌شود.

مالکی زاده اظهار داشت: روزانه به بیش از چهارهزار و ۵۰۰ زائر در یادمان شهدای والفجر ۸ اروندکنار  خدمات رسانی می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با اشاره به حضور هر ساله زائران و کاروان‌های راهیان نور در یادمان والفجر ۸ اروندکنار گفت: امسال به دلیل مصادف بودن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز، سفر‌های زائران و کاروان‌های سرزمین نور به یادمان شهدای والفجر ۸ اروندکنار از اواخر بهمن ماه آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.


به گزارش مانا، بندر اروندرود خاستگاه اصلی عملیات غرورآفرین والفجر ۸ در ۲۰ بهمن ماه ۱۳۶۴ است که طی آن رزمندگان اسلامی در یک جنگ آبی - خاکی ضمن عبور از اروندرود، شهر بندری فاو عراق را به تصرف درآوردند و ضمن تسلط بر خور عبدالله و بندر ام‌القصر، ارتباط دریایی رژیم بعثی عراق با آب‌های بین‌المللی را قطع کردند.





 

ارسال نظرات
آخرین اخبار