۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

نوشهر در صدر جذب بیشترین میزان گردشگران در ساحل دریای خزر

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران گفت: شهرستان‌های ساحلی نوشهر، نور، رامسر و بابلسر به ترتیب بیشترین میزان مسافران نوروزی را به خود جذب می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۳۷۴

نوشهر در صدر جذب بیشترین میزان گردشگران در ساحل دریای خزر


مهران حسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه استان مازندران یکی از پرترددترین استان‌های کشور در ایام نوروز است و بخشی اعظمی از مسافران نوروزی را به خود جذب می‌کند گفت: جاذبه سواحل دریای خزر باعث شده تا شهرستان‌های  ساحلی استان میزبان بیشترین حجم گردشگران باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران، بیان داشت: آمار‌ها حاکی از آن است که شهرستان‌های ساحلی نوشهر، نور، رامسر و بابلسر به ترتیب بیشترین میزان مسافران نوروزی را به خود جذب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نوروز ۱۴۰۱ بیش از ۲۰ میلیون نفر اقامت شب در استان مازندران به ثبت رسید، اظهار داشت: از هم اکنون نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از میزان گردشگران ورودی به استان مازندران در نوروز ۱۴۰۲ داشت چرا‌که ورود گردشگران به عوامل زیادی به ویژه شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

این مقام مسئول در استان مازندران با بیان اینکه سفر‌های زودهنگام نوروزی همزمان با اعیاد شعبانیه از تاریخ ۱۶ اسفند آغاز شده است، گفت: انتظار می‌رود حجم چشمگیر ورود مسافران به استان مازندران در پایان تعطیلات نوروز ادامه داشته باشد.

به گفته حسنی در راستای ارائه خدمات مناسب به مسافران، تمامی هتل‌ها، مراکز اقامتی، خانه مسافر، مراکز بوم‌گردی، تأسیسات ساحلی، واحد‌های پذیراهی بین‌راهی و منطقه نمونه گردشگری و... آماده پذیرش مسافران و گردشگران در نوروز ۱۴۰۲ هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران، یادآور شد: تعداد یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۱۴۸ نفر شب مسافر در این مراکز و تأسیسات گردشگری می‌توانند اقامت داشته باشند؛ چنانچه هر مشکلی در این خصوص برای مهمانان نوروزی در این استان به وجود آید همکاران ما در دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر به‌صورت شبانه روز پاسخگو بوده، تمام تلاش خود را جهت رفاه حال مسافران خواهند کرد.

وی تصریح کرد: تمامی تأسیسات و مراکز گردشگری زیر‌مجموعه این اداره کل در راستای تأمین رفاه حال گردشگران با توجه به مهمان نواز بودن این استان در اسکان و خدمات رسانی هر چه بهتر، تمام توان خود را در ایام نوروز خواهند گذاشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار