۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
رئیس اداره ایمنی دریایی بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد:

فعال شدن ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی در استان بوشهر

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح گردشگری عید نوروز ۶ پایگاه جستجو و نجات دریایی در سواحل استان بوشهر راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۵۳۷۲

فعال شدن ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی در استان بوشهر

حجت خسروی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر از افزایش سطح آمادگی برای امدادرسانی ویژه ایام نوروز در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در این راستا مانور جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی ویژه طرح گردشگری عید نوروز در بوشهر اجرا شد.

وی با بیان اینکه برای ایام نوروز در طرح تسهیل سفر‌های دریایی و گردشگری اقدامات مؤثر و ویژه‌ای انجام شده است گفت: ۶ پایگاه جستجو و نجات دریایی برای امدادرسانی دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر به ویژه نقاط گردشگرپذیر ایجاد شده است.

رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از فعال بودن ۹ ایستگاه کنترل مخابرات دریایی در سطح استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: علاوه بر ۶ شناور ناجی مستقر در ایستگاه‌های جستجو و نجات دریایی ۱۲ فروند قایق همیار ناجی محلی در سواحل استان بوشهر همکاری می‌کنند.

خسروی با اعلام شماره تلفن ۱۵۵۰ برای پاسخگویی به اضطرار دریایی در خلیج‌فارس خاطر نشان کرد: در این زمینه ۹ مرکز کنترل ترافیک دریایی پاسخگوی امدادرسانی و اضطرار دریایی هستند.

وی با اشاره به فعال بودن مراکز مقابله با آلودگی دریا تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به تجهیزات پیشرفته کنترل و مقابله با آلودگی در بخش‌های مختلف به‌ویژه آلودگی نفتی مجهز است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار