۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶

برخورداری بندر امام خمینی از خط منظم کشتیرانی با هدف توسعه تجارت خارجی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با توافق‌های صورت گرفته مجتمع بندری امام خمینی به زودی از خط منظم کشتیرانی برای توسعه هرچه بیشتر صادرات و واردات کالا برخوردار خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۳۳۵

برخورداری بندر امام خمینی از خط منظم کشتیرانی با هدف توسعه تجارت خارجی

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، بهروز آقایی با اشاره به نشست هم‌اندیشی صورت گرفته با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی در خصوص ایجاد بهره‌وری هرچه بیشتر درمجتمع بندری امام خمینی اظهارکرد: با همکاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، زمینه جذب سرمایه گذاری‌های بیشتر در منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی ایجاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه همواره ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا و همچنین سرمایه‌گذاران این مجموعه بندری در اولویت سازمان بنادر ودریانوردی است افزود: در این راستا، با تلاش‌هایی که انجام خواهد شد، سطح کیفیت ارائه خدمات پایانه  کانتینری مجتمع  بندری امام خمینی با رشد بیشتری نسبت به گذشته ادامه می‌یابد.

وی به تاکید مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی مبنی بر ایجاد بهره‌وری هرچه بیشتر در مجتمع  بندری امام خمینی اشاره کرد و افزود: این بندر ۷۰ درصد از پسکرانه جمعیتی کشور را دربر می‌گیرد بنابراین توسعه بازار و رقابت‌پذیری کالا‌های صادراتی با محوریت کاهش هزینه حمل در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تاکید با اشاره به اینکه مجتمع بندری امام خمینی در نزدیکی دومین قطب صنایع فولادی کشور قرار دارد، گفت: در دیدار با اعضای هیئت مدیره  کشتیرانی جمهوری اسلامی مقرر شد تا زمینه لازم به منظور واردات مواد اولیه صنایع فولادی توسط ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی از مجتمع بندری امام خمینی فراهم شود.

آقایی ادامه داد: با توجه به اینکه این بندر در همجواری مراکز تولیدی مهم از جمله منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قرار دارد بنابراین فرایند ارسال و تحویل محصولات از کارخانه یا انبار مبدأ، به انبار مورد نظر مشتری در مقصد تحت عنوان خدمات "door to door" راه اندازی خواهد شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزود: به همین منظور برای کاهش زمان و هزینه کالا‌های وارداتی و ارتقای ضریب دسترسی دریایی فرآیند راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی در برنامه‌ریزی‌های این اداره کل قرار دارد.

بر اساس این گزارش، از جمله قابلیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی  ترانزیتی و ترانشیپی (کالا‌های نفتی و غیرنفتی) به کشور‌های عراق، ترکیه و کشور‌های حوزه قفقاز، همچنین بهره‌مندی از شبکه گسترده ریلی و ایستگاه‌های تخلیه و بارگیری است که زمینه کاهش هزینه و زمان جابجایی کالا‌های وارداتی و صادراتی از طریق این بندر را فراهم کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار