۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

ارتفاع موج دریا در سواحل بوشهر به ۱۵۰ سانتی‌متر می‌رسد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از وضعیت ناپایداری جوی در استان خبر داد و گفت: سرعت وزش باد روی خلیج فارس ارتفاع موج دریا در سواحل استان بوشهر را به ۱۵۰ سانتی‌متر می‌رساند.
کد خبر: ۹۵۳۳۲

ارتفاع موج دریا در سواحل بوشهر به ۱۵۰ سانتی‌متر می‌رسد


فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر، وضعیت ناپایدار جوی در استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: پیش‌بینی هواشناسی حاکی است طی امروز و فردا با تشدید ناپایداری‌های جوی احتمال وقوع بارش پراکنده باران و گاهی رگبار و رعد برق وجود دارد.

وی از سرعت وزش باد روی خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: به این سبب تا ابتدای روز شنبه ۲۰ اسفند سواحل و فراساحل استان بوشهر متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد در این استان را متغیر، غالباً جنوب شرقی، از فردا به تدریج شمال غربی تا شمال شرقی دانست و خاطر نشان کرد: سرعت وزش باد در استان بوشهر ۱۰ تا ۳۴ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس ۲۰ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت رسیده است.

شکوهی‌پور ارتفاع موج دریا در سواحل استان بوشهر را ۶۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر و در نواحی شمالی و مرکزی طی ساعاتی تا ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتی‌متر اعلام کرد.

در همین راستا رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه از متوقف شدن حرکت شناور‌ها از ترمینال مسافربری گناوه به جزیره خارگ خبر داد و بیان کرد: با توجه به وزش باد و متلاطم شدن خلیج فارس، شناور‌های مسافری و باری در مسیر بنادر گناوه به خارگ تا رسیدن به شرایط مناسب آب و هوایی پایدار امکان تردد در این مسیر را ندارند.

کیامرث جوکار افزود: بر اساس وضعیت حاکم کنونی ناپایداری جوی، پیش بینی می‌شود تردد شناور‌های مسافربری و باری در روز جمعه متوقف شود.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه تصریح کرد: در زمان حاضر یک شناور مسافربری "مهبد" از بندر گناوه به جزیره خارگ فعالیت دارد و روزانه تعداد ۷۰ مسافر را در دو نوبت جابه‌جا می‌کند.

وی افزود: دو فروند لندینگ گرافت نیز نسبت به جابه‌جایی کالا و تامین مایحتاج مورد نیاز مردم جزیره خارگ فعالیت دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار