روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶

افزایش ۶۰ درصدی سفر‌های دریایی طی ۲ ماهه پایانی سال / آغاز دور نخست سفر‌های نوروزی به جنوب همزمان با تعطیلات نیمه شعبان

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی سفر‌های دریایی از  مسیر بندرعباس- قشم طی دو ماهه پایان سال، گفت: بر اساس آمار اخذ شده طی دو ماهه پایانی سال تا کنون بیش از ۸۵۰ هزار نفر از طریق سفر‌های دریایی به جزیره قشم سفر کرده اند که بر این اساس پیش بینی می‌شود، نوروز امسال شاهد ثبت رکورد جدیدی از سفر‌های دریایی در استان هرمزگان باشیم.
کد خبر: ۹۵۲۹۷

افزایش ۶۰ درصدی سفر‌های دریایی طی ۲ ماهه پایانی سال /پیش بینی ثبت رکورد سفر‌های دریایی در ایام نوروز/ آغاز دور نخست سفر‌های نوروزی به جنوب همزمان با تعطیلات نیمه شعبان

سید مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: امروز جلسه ستاد سفر‌های نوروزی استان هرمزگان با محوریت سفر‌های دریایی در بندرعباس با حضور استاندار و سایر ارگان‌های مرتبط برگزار شد.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، ادامه داد: در این جلسه مهمترین مشکلات پیشِ روی گردشگران ورودی به استان هرمزگان در ایام نوروز بررسی شد.

وی با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی سفر‌های دریایی از  مسیر بندرعباس- قشم طی دو ماهه پایان سال، گفت: بر اساس آمار اخذ شده طی دو ماهه پایانی سال تا کنون بیش از ۸۵۰ هزار نفر از طریق سفر‌های دریایی به جزیره قشم سفر کرده‌اند.

فاطمی اضافه کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود روند ورود گردشگران در مسیر بندرعباس- قشم تا پایان نوروز به طور چشمگیر ادامه داشته باشد و در نوروز امسال شاهد ثبت رکورد جدیدی از سفر‌های دریایی در استان هرمزگان باشیم.

وی یکی از مهمترین مشکلات سفر‌های دریایی در استان هرمزگان را ترافیک بندر پهل جهت تردد خودرو‌های مسافران نوروزی به قشم از طریق لندیگ‌کرافت‌ها اعلام کرد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان داشت: با هماهنگی‌هایی که طی این جلسه با مسئولان اداره بنادر و دریانوردی استان انجام گرفت، مقرر شد تعداد لندیگ‌کرافت‌ها در مسیر پهل به لافت از ۲۵ فروند به ۳۰ فروند در ایام نوروز افزایش یابد.

فاطمی با تأکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی زیرساخت‌های لازم در زمینه شناور‌های مسافربری را نسبت به سال گذشته ارتقا داده است، تأکید کرد: با این وجود با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر ثبت رکورد سفر‌های دریایی و انتظار ترافیک سنگین، از مردم می‌خواهیم طوری برنامه ریزی کنند که در سه روز نخست نوروز در این مسیر تردد نکنند تا شاهد کاهش بار ترافیکی و تسهیل تردد‌های دریایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود دور نخست سفر‌های نوروزی به استان هرمزگان همزمان با شروع تعطیلات نیمه شعبان از اواخر هفته جاری آغاز شود، گفت: بر این اساس شروع آغاز به کار دبیرخانه ستاد سفر‌های نوروزی استان هرمزگان ۱۶ اسفند ماه تعیین شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار