۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

جلوگیری از ورود فاضلاب‌های صنعتی به دریا‌ها توسط وزارت صنعت

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه هم اکنون یکی از مهمترین معضلات مربوط به آلودگی‌های دریایی به ورود فاضلاب‌های شهری و صنعتی به دریا‌ها و رودخانه‌های منتهی به دریا مربوط می‌شود، گفت: مسئولیت مستقیم این آلودگی‌ها به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو است.
کد خبر: ۹۵۲۴۲

جلوگیری از ورود فاضلاب‌های صنعتی به دریا‌ها توسط وزارت صنعت


مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه هم اکنون یکی از مهمترین معضلات مربوط به آلودگی‌هایی دریایی به ورود فاضلاب‌های شهری و صنعتی به دریاها و رودخانه‌های منتهی به دریا مربوط می‌شود، گفت: مسئولیت مستقیم این آلودگی‌ها به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: ورود فاضلاب‌های خام شهری و روستایی به دریا و رودخانه های منتهی به دریا به معضل مهم زیست محیطی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه رفع این معضل به عهده وزارت نیرو است، گفت: احداث سیستم تصفیه و جمع آوری فاضلاب های شهری در استان‌های ساحلی به عنوان راهکار از سوی سازمان محیط زیست به وزارت نیرو اعلام شده است.

ذوالجودی در ادامه گفته‌های خود یکی دیگر از معضلات محیط زیست دریاها را ورود فاضلاب های خام صنعتی به دریا و رودخانه های منتهی به دریا اعلام کرد و اظهار داشت: جلوگیری از ورود فاضلاب‌های خام صنعتی به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی اذعان داشت: احداث سیستم تصفیه و جمع آوری فاضلاب‌های صنعتی و نیز پایش برخط  بر آن در استان‌های ساحلی و جلوگیری از ورود فاضلاب‌های خام صنعتی به دریا و رودخانه‌های منتهی به دریا به عنوان راهکار به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار امیدواری کرد: با پیگیری و توجه وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت، شاهد رفع معضل آلودگی‌های دریایی ناشی از ورود فاضلاب‌های خام صنعتی و شهری به دریاها باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار