۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

آئین بزرگداشت نماینده فقید ایران در سازمان جهانی دریانوردی در لندن

آئین بزرگداشت یاد و نام نماینده فقید ایران نزد سازمان جهانی دریانوردی در لندن برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۳۸
تعداد بازدید : 50
آئین بزرگداشت نماینده فقید ایران در سازمان جهانی دریانوردی در لندن

به گزارش مانا به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ازلندن آئین گرامیداشت یاد و نام مرحومه ماندانا منصوریان نماینده جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان جهانی دریانوردی وابسته به سازمان ملل متحد، با حضور دبیر کل و نمایندگان بیش از صد کشور نزد این سازمان جهانی، سید مهدی حسینی متین کاردار ایران در انگلستان و خانواده مرحومه منصوریان در مقر این سازمان در لندن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، کتاک لیم دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی (IMO (در این مراسم که در میان حزن و اندوه حاضران برگزار شد، با ابراز تأثر عمیق از درگذشت خانم منصوریان، فقدان وی را ضایعه‌ای بزرگ برای آیمو دانست و گفت: ایشان، همکاری بسیار خوب و مؤثر برای این سازمان بود و به عنوان نایب رئیس کمیته همکاری‌های فنی آیمو قابلیت‌های فوق العاده‌ای از خود نشان داد.
دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی با اشاره به توانمندی‌ها و برخی از ویژگی‌های شخصیت خانم منصوریان افزود: ایشان به عنوان عضو فعال این سازمان در همه نشست‌های آن حضوری فعال و موثر داشت و پشتکار، دانش حرفه‌ای و دقت نظر و رفتار دوستانه و سازنده ایشان برای همه همکاران ما الهام بخش بود و درگذشت ایشان همچنین ضایعه‌ای بزرگ برای کل جامعه دریانوردی است.
کتاک لیم افزود: یاد و نام ایشان به عنوان بانویی شایسته همواره با ما خواهد بود، زیرا ما دوست واقعی خود را از دست داده ایم.
کاردار کشورمان در انگلستان نیز در این مراسم در سخنانی با ابراز تاسف عمیق از درگذشت خانم منصوریان و تسلیت به دولت و ملت ایران همچنین خانواده و همکاران وی، خانم منصوریان را نماینده‌ای شایسته برای ایران و از جمله متخصصان این حوزه توصیف کرد و گفت: ایشان مسئولی متعهد، توانمند، کوشا و پرتلاش بود.
سید مهدی حسینی متین افزود: خانم منصوریان با وجود مبارزه با بیماری سرطان هیچ گاه از وظایف ومسئولیت‌هایش دست نکشید و تلاش برای تحقق اهداف کشورش و سازمان ایمو نه تنها بخشی از زندگی بلکه زندگی واقعی ایشان بود.
وی گفت: مرحومه منصوریان تا آخرین ساعات حیات برای انجام مسئولیت‌هایی که بر عهده ایشان بود تلاش کرد و به رغم مشکلات ناشی از بیماری در نشست‌های متعدد این سازمان شرکت کرد.
کاردار کشورمان افزود: سه یا چهار روز پیش از درگذشت مرحومه منصوریان که در بیمارستان به عیادت ایشان رفته بودم مشاهده کردم که لپ تاپ مربوط به شرکت در وبینار سازمان آیمو روی تخت ایشان است و هنگامیکه که شرایط را از ایشان پرسیدم گفتند چند دقیقه پیش نشست کمیته فنی آیمو با مشارکت ایشان به پایان رسید و این نشان می‌دهد تا اخرین روز‌های حیات برای انجام وظایفی که بر عهده داشت تلاش کرد و تأمین منافع کشور اولویت ایشان بود و در دفاع از مواضع جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای فروگذاری نکرد و قطعاً برای ما در سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن که از نزدیک شاهد تلاش‌های ایشان بودیم این ضایعه بسیار بسیار سخت و دشوار است.
معین احمد دبیرکل پیشین سازمان بین المللی ماهواره‌های متحرک با ابراز تسلیت به دولت و ملت ایران و خانواده مرحومه منصوریان گفت: ایشان در هر دو سازمان آیمو و آیمسو نماینده کشورش بود و در هر دو سازمان فعالیت درخشانی داشت.
وی افزود: مرحومه منصوریان به عنوان کارشناسی متعهد به اصول حرفه‌ای برای اهداف جمهوری اسلامی ایران به صورت خستگی ناپذیر تلاش می‌کرد.
نماینده فدراسیون روسیه نزد سازمان جهانی دریانوردی نیز در این مراسم گفت: خانم ماندانا منصوریان فردی با استعداد عالی و کارشناسی حرفه‌ای بود که به ویژه با نمایندگان کشور‌های همسایه ایران همکاری بسیار خوبی داشت به گونه‌ای که من ایشان را یکی از بهترین همکاران در سازمان بین المللی دریانوردی می‌دانستم.
یوری ملناس افزود: خانم منصوریان در نمایندگی از کشورش فوق العاده خوب عمل کرد و تا آخرین روزی‌های زندگی برای منافع ایران تلاش کرد.
دبیر کل و نمایندگان کشور‌های مختلف عضو سازمان آیمو در این مراسم، با ابراز تسلیت به خانواده و کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلستان، فقدان ایشان را به دولت و ملت ایران نیز تسلیت گفتند و مراتب تسلیت خود را دردفتر یادبودی که به نام خانم منصوریان گشوده شده بود ثبت کردند.
ناصر سالمی همسر مرحومه منصوریان درباره وی گفت: یک هفته پیش از فوت روی تخت بیمارستان در نشست آیمو بصورت برخط شرکت کرد و حتی صبح روزی که از دنیا رفت برای رأی گیری مربوط به حوزه کاری با سفارت و همکارانش در سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط بود و با قدرت برای کشورش کار می‌کرد.
مهتاب عابدی از بستگان همراه ایشان که در این مراسم حضور داشت درباره ویژگی‌های او می‌گوید: آنچه در میان همکارانشان درباره شخصیت ایشان پررنگ‌تر بود دفاع از منافع ایران و حساسیت ایشان دربه کار بردن نام خلیج فارس بود.
وی مسئولیت پذیری مرحومه منصوریان در کنار تحمل بیماری طاقت فرسا، سخت کوش بودن و به اسم ایران همیشه ایستادن ایشان را از جمله ویژگی‌های شخصیت وی دانست و گفت: این‌ها واقعا سبب می‌شود همه ما تمام قد برای ایشان بایستیم و به ایشان افتخار کنیم.
مرحومه ماندا منصوریان که با درجه عالی فارغ التحصیل دانشگاه مالمو سوئد بود از سال ۲۰۱۵ به عنوان معاون نماینده دائم ایران نزد سازمان جهانی دریانوردی فعالیت کرد. (بر اساس ضوابط کشورمان، سفیرایران در انگلستان نماینده دائم ایران نزد سازمان جهانی دریانوردی است)
مرحومه منصوریان از دو سال پیش به عنوان معاون کمیته فنی سازمان آیمو برگزیده شد که یکی از نهاد‌های تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد است و امسال نامزد ریاست این کمیته بود.
مرحومه منصوریان از بیش از دو سال پیش دچار بیماری سرطان شد و پس از تحمل یک دوره درمان، روز جمعه پنجم اسفند ماه در بیمارستانی در لندن چشم از جهان فروبست ودار فانی را وداع گفت.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت مرحومه منصوریان فقدان ایشان را ضایعه‌ای غم انگیز دانست و افزود: اهتمام و تلاش در انجام وظایف و پشتکار و تخصص در امور بین المللی دریانوردی به همراه دغدغه مندی برای منافع و مصالح ایران عزیزمان از ویژگی‌های برجسته مرحومه منصوریان بود.
پیکر مرحومه منصوریان که بنا به گفته مقامات کشورمان هفت سال بصورت خستگی ناپذیر به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی دریانوردی وابسته به سازمان ملل متحد ایفای نقش کرد، به زودی برای تشییع و خاکسپاری در وطن به ایران منتقل خواهد شد.

شات لیست
۱ – کیتاک لیم – دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی
۲ – سید مهدی حسینی متین – کاردار ایران در انگلستان
۳ – معین احمد - دبیر کل پیشین آیمسو
۴ – یوری ملناس – نماینده فدراسیون روسیه درآیمو
۵ – ناصر سالمی – همسر مرحومه ماندانا منصوریان

ارسال نظرات
آخرین اخبار