۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان مطرح کرد:

صادرات بیستمین محموله صادراتی از بندر کنگان به مقصد قطر

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: بیستمین محموله صادراتی از بندر کنگان حاوی آخال حبوبات به مقصد کشور قطر بارگیری شد.
کد خبر: ۹۵۱۸۶

صادرات بیستمین محموله صادراتی از بندر کنگان به مقصد قطر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عبدالمحمد نادری از توسعه زیرساخت‌های بندر و صادرات کالا در کنگان خبر داد و اظهار داشت: از نیمه دوم امسال همزمان با راه اندازی دو پست اسکله رمپ موقت در بندر کنگان، رشد قابل قبولی در صادرات این بندر شکل گرفته به نحوی که تاکنون ۲۰ محموله حاوی میوه وتره بار، سبزیجات و آخال حبوباب به مقصد قطر بارگیری شده است.
وی بیان کرد: در این راستا تسهیلات ویژه‌ای نیز برای تجار و بازرگانان به ویژه در بخش هزینه‌های حمل‌و‌نقل پیش‌بینی شده تا بتوانند از بندر کنگان برای صادرات اقدام کنند.
رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان ادامه داد: اکنون در بندر کنگان پروژه توسعه موج شکن با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است که پیشرفت فیزیکی آن به ۷۵ درصد رسیده و بر اساس پیش‌بینی‌ها در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.
نادری یادآور شد: با اجرای توسعه موج شکن بندر کنگان ظرفیت تردد شناور‌ها از یک هزار و ۵۰۰ تُن به دو هزار و ۵۰۰ تُن افزایش می‌یابد.
وی اظهار کرد: همچنین عمق ۴.۵ کانال دسترسی بندر کنگان نیز به هفت متر افزایش و محوطه بندر نیز از هفت هکتار کنونی به ۳۷ هکتار افزایش پیدا می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار