۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

تولید ۶۱ هزار تن میگوی پرورشی در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار هکتار مزرعه جهت تولید میگوی پرورشی در استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان و گلستان فعال است، بیان داشت: از این میزان در حال حاضر تنها چهارده هزار هکتار مفید است و زیر کشت میگو می‌رود.
کد خبر: ۹۵۱۲۴

تولید ۶۱ هزار تن میگوی پرورشی در کشور


سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به توسعه چشمگیر صنعت پرورش میگو طی سال‌های اخیر گفت: امسال در مجموع تولید میگوی پرورشی کشور به ۶۱ هزار تن رسید که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به افزایش تولید در سال جاری، تصریح کرد: سال گذشته در مجموع ۵۷ هزار تن میگو در استان‌های ساحلی تولید شده بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ۹۵۰  مزرعه فعال تولید میگوی پرورشی در کشور فعال است، خاطرنشان ساخت: هر ساله شاهد افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت میگوی کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار هکتار مزرعه جهت تولید میگوی پرورشی در استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان و گلستان فعال است، بیان داشت: از این میزان در حال حاضر تنها چهارده هزار هکتار مفید است و زیر کشت میگو می‌رود.

حسینی اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های کلان صورت گرفته توسط سازمان شیلات ایران در راستای ارتقای صنعت پرورش میگوی کشور، هر ساله شاهد افزایش مزارع زیرکشت از طریق حمایت و اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بخش اعظم میگوی پرورشی به سایر کشور‌های دنیا صادر می‌شود، تاکید کرد: مقداری از میگوی تولیدی نیز در انبار‌ها نگهداری شده و به تدریج در بازار داخلی توزیع می‌شود.

این مقام مسئول در صنعت شیلات کشور در ادامه گفته‌های خود بیان داشت: از زمان برداشت میگو از مزارع پرورشی طی سال جاری، صادرات به تدریج به کشور‌های امارات و روسیه به عنوان بازار‌های اصلی صادرات ایران پس از چین انجام شده است.

به گفته وی، بخش اعظم میگوی تولیدی به کشور‌های مقصد اصلی صادرات آبزیان ایران از جمله روسیه، چین، کشور‌های عربی و کشور‌های همسایه به ویژه امارات صادر می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، روسیه را یکی از مهمترین بازار‌های صادراتی میگو اعلام کرد و گفت: با افزایش تولید سالانه این محصول شیلاتی در کشور، هر ساله شاهد افزایش بیشتر محصولات شیلاتی به این کشور خواهیم بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار