۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

صیادی و ملوانی در فهرست مشاغل سخت و زیان آور قرار می‌گیرد

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی حرفه‌های صیادی و ملوانی در فهرست مشاغل سخت و زیان آور قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۵۱۲۳

صیادی و ملوانی در فهرست مشاغل سخت و زیان آور قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار مانا، سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی با اشاره به اشتغال ۱۷۰ هزار صیاد و ملوان در شمال و جنوب کشور گفت: رفع مشکلات ملوانان و صیادان یکی از دغدغه‌های جدی است که در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

وی افزود: موضوع بیمه ملوانان و صیادان در راستای سیاستگذاری کار‌های سخت و زیان‌آور موضوع ماده هفت آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور، دستور کار یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای عالی حفاظت فنی، دو موضوع "تعیین شرایط بررسی صفت سخت و زیان آور در مشاغل صیادی و ملوانی" و "مسئولیت سالم‌سازی در مشاغل پیمانکاری تامین نیروی انسانی" بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مولوی خاطر نشان کرد: پس از ارائه نقطه نظرات تخصصی اعضاء، مشاغل ملوانی و صیادی مشمولان قانون کار با موافقت اکثریت آراء، جز گروه ب مشاغل سخت و زیان آور قرار گرفت که می‌توان از آن به عنوان عیدی برای جامعه بزرگ ملوانان و صیادان در آستانه نوروز ۱۴۰۲ یاد کرد.  
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گام مهم دیگر در این راستا پیگیری اختصاص سهم دولت برای بیمه این قشر در بودجه سال آینده است که در تبصره ۱۱ الحاقی حمل و نقل ۵۰۰ میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب شده و امیدواریم با تصویب در صحن مجلس این مهم هم به تصویب برسد.  
مولوی اضافه کرد: بنابراین در بودجه ۱۴۰۲ معادل هفت درصد اعتبار اختصاص دادیم تا مشکل بیمه ملوانان و صیادان به صورت کامل رفع شود.  

به گزارش مانا، معیشت حدود ۵۰ هزار خانوار در مناطق ساحلی خوزستان از طریق صیادی و ملوانی تامین می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار