۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

فروش قدیمی‌ترین کشتی تفریحی اقیانوس پیما

یکی از قدیمی‌ترین کشتی‌های تفریحی اقیانوس پیما به زودی از سوی مالکان آن فروخته می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۱۷

فروش قدیمی‌ترین کشتی تفریحی اقیانوس پیما
فروش قدیمی‌ترین کشتی تفریحی اقیانوس پیما

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از فلت­مون؛ کشتی آستوریا یکی از قدیمی‌ترین کشتی‌های تفریحی اقیانوس‌پیما که در سال ۱۹۴۸ میلادی ساخته شده است به زودی فروخته می‌شود.

این کشتی از زمان شیوع بیماری همه­‌گیری کرونا از سه سال پیش فعالیت نکرده است. گفته شده کشتی در حال حاضر در بندر روتردام لنگر انداخته و برای بازیافت به فروش گذاشته شده است.

با این حال، مالکان چنین فروشی را رد کرده‌­اند و اعلام کرده‌­اند که به دنبال خریداری هستند که قصد بهره‌­برداری از کشتی را داشته باشد.

گفتنی­‌است، این کشتی یک کشتی مسافربری در اقیانوس اطلس پس از جنگ جهانی دوم بود و برای حمل بار و مسافر به آن سوی اقیانوس اطلس طراحی شده بود.  این کشتی ۵۲۵ فوتی و ۱۱۷۰۰ تنی دارای بدنه تقویت شده  در مقابل دریای یخی است.

این کشتی با سابقه‌­ای طولانی، نزدیک به ۷۵ سال به عنوان یک کشتی مسافربری فرا‌آتلانتیک، یک کشتی تفریحی برای حزب کمونیست آلمان، یک پادگان برای پناهجویان و یک کشتی تفریحی مدرن خدمت کرده است. با این حال، این کشتی بیشتر به عنوان یک نشانه تاریک در حرفه خود شناخته می‌­شود. در ۲۵ ژوئیه ۱۹۵۶ میلادی، این کشتی که در آن زمان با نام STOCKHOLM شناخته می­‌شد، از نیویورک به اسکاندیناوی درحال حرکت بود.

از آنجایی‌که فنّاوری رادار در آن زمان به اندازه کافی پیشرفته نبود، کشتی دیگری به نام «آندریا دوریا» با این کشتی برخورد کرد.

کشتی STOCKHOLM با بدنه تقویت‌شده با یخ، خسارت زیادی به کشتی دیگر وارد کرد و باعث غرق شدن آن شد. خود کشتی به سختی جان سالم به در برد و برای تعمیر به نیویورک بازگشت؛ اما در مجموع ۵۱ نفر در آن فاجعه جان باختند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار