۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱

خیز مجتمع بندری امام خمینی به سوی مکانیزه‌سازی فرآیند بازیافت پسماند

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: فرآیند بازیافت پسماند در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با تأمین و تجهیز پنج دستگاه تولید گرانول از لاستیک‌های مستعمل و تولید چیپس از ضایعات چوبی با هدف ارتقاء شاخص‌های محیط زیستی، کاهش آسیب‌های ناشی از انباشت پسماند‌ها و حفظ سرمایه‌های ملی مکانیزه شد.
کد خبر: ۹۵۰۱۱
خیز مجتمع بندری امام خمینی به سوی مکانیزه‌سازی فرآیند بازیافت پسماند

به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، سیدعلی سیاوش  اظهار داشت: به دلیل تردد روزانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون حمل بار در مجتمع بندری امام خمینی، سالانه با انباشت لاستیک مستعمل به صورت موضعی در محوطه‌ها و معابر مواجه هستیم.
وی گفت: به منظور یکپارچه‌سازی و رفع چالش تایر‌های مستعمل با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و در راستای کاهش آسیب‌های محیط زیستی، در بازه زمانی سه ماهه  بیش از دو هزار و ۴۰۰ حلقه انواع لاستیک جمع‌آوری و با بهره‌گیری از دستگاه خط تولید گرانول فرآیند بازیافت آن‌ها آغاز شد.

سیاوش در ادامه افزود: همچنین با تأمین و استقرار دستگاه چیپر در محوطه دپوی بازیافت در این  مجتمع بندری با مشارکت بخش خصوصی فرآیند حمل و دفع پسماند‌های ناشی از ضایعات چوب و تخته آغاز به کار کرده و مجموع این اقدامات زمینه را برای ایجاد ده فرصت شغلی در مراحل متعدد این فرآیند فراهم کرد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به تداوم و توسعه دامنه فعالیت‌های بازیافتی برای انواع دیگر ضایعات پلاستیکی و شیشه حسب الزامات محیط زیستی بیان کرد: با به‌کارگیری تجهیزات مکانیزه تلاش می‌شود انواع ضایعات در این فرآیند مکانیزه مدیریت شوند.

بندر امام خمینی پرترافیک‌ترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار