۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵

افتتاح پروژه‌های گردشگری هرمزگان توسط وزیر میراث فرهنگی

وزیر میراث فرهنگی کشور در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های گردشگری استان هرمزگان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: بخش اعظم گردشگری دریایی کشور به عهده استان هرمزگان است و زیرساخت‌هایی را که فراهم‌شده به‌سرعت به سرانجام برسانید تا به اشتغال جوانان منطقه و توانمندسازی جوامع محلی استان بیانجامد.
کد خبر: ۹۵۰۰۸

افتتاح پروژه‌های گردشگری هرمزگان توسط وزیر میراث فرهنگی


به گزارش مانا، محمد محسنی روز دوشنبه ۱۷ بهمن‌ماه ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر گفت: هرمزگان ظرفیت بالا و بی‌نظیری در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در کشور دارد که مجموعه پروژه‌های قابل افتتاح شامل چهار پروژه گردشگری و شش پروژه زیرساختی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه رویکرد مقام عالی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توجه ویژه به جوامع محلی و جامعه روستایی، این مهم به‌طور خاص دیده‌شده، افزود: به همین منظور برای توسعه و تثبیت نقاط جمعیتی در نوار ساحلی خلیج‌فارس، دریای عمان و سواحل مکران پروژه‌ها و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری انجام‌شده است.
وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها ۳۴۰۰ میلیارد ریال است، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه برای ۱۶۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه با اشاره به نقش ویژه استان هرمزگان در صنعت گردشگری کشور و حتی گردشگری منطقه‌ای و جهانی، افزود: باید هرمزگان نقش خود را خیلی خوب درک کرده و نقش خود را به‌خوبی ایفا کند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: بخش اعظم گردشگری دریایی به عهده استان هرمزگان است و زیرساخت‌هایی که را فراهم‌شده به‌سرعت آن‌ها را به سرانجام برسانید تا به اشتغال جوانان منطقه و توانمندسازی جوامع محلی استان بیانجامد.
وی اظهار داشت: جزایر استان هرمزگان به‌خصوص جزیره هرمز که رئیس‌جمهور تأکید بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد امکانات خدماتی دارند، برنامه مستقیم داشته باشید تا توسعه گردشگری دریایی، جزایر و سواحل استان تقویت شود.
ضرغامی تأکید کرد: هرمزگان می‌تواند جایگزین بی‌نظیری برای بسیاری از مقاطع و فصول مختلف گردشگری کشور با توجه به موقعیت آب و هوایی باشد و امیدوارم با زیرساخت‌های که امروز به بهره‌برداری می‌رسند زمینه را برای تحقق این موضوع فراهم کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار